معاون امور پارلمانی رئیس جمهور: مشاجره‌های بیهوده به نفع مردم نیست

معاون امور پارلمانی رئیس جمهور از تشکیل شورای عالی همکاری بین دولت و مجلس در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایلنا، حسینعلی امیری، در پاسخ به این سوال که آیا قرار است اخیرا بین دولت و مجلس جلسه مشترکی تشکیل شود، اظهار کرد: یکی از برنامه‌هایی که در حوزه معاونت حقوقی پیگیری می‌کنم، تدوین یک برنامه جامع برای ارتقای تعاملات بین مجلس و دولت است.

او افزود: این برنامه الان توسط متخصصانی که کار برنامه‌ریزی را برعهده دارند براساس شرح وظایف حوزه معاونت پارلمانی در حال تهیه است. در این برنامه شورای عالی همکاری بین دولت و مجلس با ترکیب متشکل از نواب رییس مجلس و هیات رییسه و معاون اول رییس جمهور، رییس سازمان مدیریت برنامه‌ریزی و رییس سازمان امور اداری و استخدامی در حال انجام و اجرا است.

معاون امور پارلمانی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در مسائل کلان مثل موضوع برنامه و قانون بودجه بنا داریم رایزنی‌های اولیه و مشورت‌های ابتدایی قبل از اینکه موضوع در مجلس طرح رسمی شود در این شورای عالی مطرح شود و امیدواریم با این کار سطح روابط دولت و مجلس ارتقاء پیدا کند.

امیری متذکر شد: هرگاه بین دولت و مجلس همدلی بوده کارهای کشور خوب پیش رفته و هرگاه تنش و مشاجره‌های بیهوده بوده امور کشور به خوبی پیش نرفته است و این به نفع مردم و کشور نیست. برای همین این یکی از برنامه‌هایی است که در دستور کار ما قرار دارد.

او گفت: برنامه دیگر ما ملاقات کمیسیون‌های مجلس با رییس‌جمهور است که این مسئله در حال برنامه‌ریزی است، همین امروز با آقای جهانگیری صحبت کردیم و قرار شد مجمع نمایندگان استان‌ها نیز با معاون اول رییس‌جمهور ملاقات‌هایی داشته باشند، لذا پیش‌بینی‌ام این است سطح روابط مجلس با دولت ارتقاء پیدا خواهد کرد.

202/201

کد خبر: 668233

وب گردی

وب گردی