زمان بندی بررسی برنامه ششم توسعه تعیین شد

عضو هیئت رئیسه مجلس از نشست مشترک رییس مجلس و روسای کمیسیون ها جهت تعیین زمان بندی بررسی برنامه ششم توسعه و نحوه بررسی در کمیسیون ها خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خانه ملت، احمد امیرآبادی فراهانی با اشاره به جلسه عصر دیروز دکتر لاریجانی با روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس گفت: دکتر لاریجانی در این نشست بر تشکیل جلسات کمیسیون‌ها به صورت منظم و با برنامه مشخص تاکید کرد، همچنین مرکز پژوهش‌های مجلس در خصوص راهبردها و استراتژی های مجلس در دوره بعد تحقیقی انجام داده که دکتر لاریجانی بر مطالعه این تحقیق توسط هیات رئیسه و روسای کمیسیون‌ها مصر بودند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، افزود: رییس مجلس از روسای کمیسیون ها خواست که نقطه نظرات خود را ظرف چند روز آینده به هیات رئیسه ارائه کنند و هیات رئیسه از نظرات روسای کمیسیون‌ها برای برنامه‌ریزی های مجلس استفاده کند.

پیشنهاد‌ات کمیسیون ها تا سه شنبه هفته آینده به کمیسیون تلفیق ارائه می شود

امیرآبادی فراهانی با اشاره به ارائه لایحه برنامه ششم توسعه به مجلس ادامه داد: دکتر لاریجانی بر تشکیل سریع کمیسیون تلفیق تاکید کرد و مقرر شد پیشنهاد‌ات نمایندگان در خصوص این برنامه تا یکشنبه هفته آینده به کمیسیون ها ارائه شود و تا سه‌شنبه هفته آینده نظرات کمیسیون‌های تخصصی جمع‌بندی شده و به کمیسیون تلفیق ارائه شود.

امیرآبادی فراهانی یادآور شد: مقرر شد کمیسیون‌های تخصصی هر یک از بندهای مربوط به وظایف خود را بررسی کنند، بنابراین پس از مشخص شدن هیات رئیسه کمیسیون تلفیق کار بررسی برنامه ششم توسعه آغاز خواهد شد.

کمیسیون‌های تخصصی با دریافت نظرات نمایندگان ایرادات و نواقص برنامه را رفع می کنند

وی با اشاره به برخی ایرادات و نواقص در لایحه برنامه ششم توسعه افزود: دکتر لاریجانی تاکید کرد که کمیسیون‌های تخصصی با دریافت نظرات نمایندگان ایرادات و نواقص برنامه را رفع کنند تا یک برنامه کامل و جامع عملیاتی برای برنامه ها و قوانین بالادستی و پایین دستی کشور تدوین شود شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: با اشاره به ماده 141 آئین نامه مجلس مبنی بر تقدیم دوباره لوایح پس از پایان دوره یک مجلس به مجلس جدید اظهار کرد: در ماده 136 آیین نامه داخلی تاکید شده که لوایح باید به امضای رئیس جمهور برسد، بنابراین آنچه از سوی سازمان برنامه به عنوان ویرایش جدید لایحه برنامه ششم ارائه شده است، طبق ماده ۱۰۶ آئین نامه داخلی، لایحه نیست، در همین راستا دکتر لاریجانی اظهار کرد که تلفیقی از ماده 141 و 136 در کنار هم قرار بگیرد و لایحه برنامه ششم پذیرفته شود./

202/201

کد خبر: 668248

وب گردی

وب گردی