بررسی رابطه‌ اسباب‌بازی و نظام‌های آموزشی

نقش اسباب‌بازی‌ها در نظام آموزشی جهان، موضوع کارگاهی است که در حاشیه‌ی دومین جشنواره‌ی ملی اسباب‌بازی در روز سه‌شنبه برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، همزمان با دومین جشنواره‌ی ملی اسباب‌بازی کشور، ده کارگاه و میزگرد تخصصی با موضوع اسباب‌بازی و نظام‌های آموزشی و شیوه‌های تدریس برگزار می‌شود. در همین حال، پنج کارگاه ویژه برای مربیان و کارشناسان کانون نیز با موضوع لگوی آموزشی و آموزش ادبیات برپا خواهد شد.
روز سه‌شنبه 19 مرداد 1395 و در دومین روز جشنواره، مهندس محمدحسین نخ‌چی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان فناوری پیش‌رفته، از ساعت 10 تا 12 در کارگاه «ارتباط اسباب‌بازی با نظام آموزشی جهان»، شرکت‌کنندگان را با استفاده از اسباب‌بازی در آموزش و شیوه‌های تاثیرگذار این حوزه آشنا می‌کند.
عصر همین روز نیز شرکت لگوی آموزشی، کارگاهی را برای مربیان کانون برپا می‌کند که بر اساس آن، مربیان و کارشناسان روش‌های تدریس ادبیات با کمک لگوی آموزشی را فرا می‌گیرند.

اسباب‌بازی و مطالعات کودکی
در بخش علمی جشنواره، هر روز یک میزگرد تخصصی با موضوع خاص و با شرکت کارشناسان چند حوزه برگزار می‌شود که در روز اول، شاخصه‌های دانش‌بنیانی در صعنت اسباب‌بازی بررسی و تحلیل شد.
عصر سه‌شنبه از ساعت 17 تا 19 وحید طوفانی، دکتر علیرضا کرمانی و دکتر مسعود آبیار، «مطالعات دوران کودکی و طراحی برای کودک» را به بحث و بررسی می‌گذارند. این نشست در سالن کنفرانس مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.
دومین جشنواره‌ی ملی اسباب‌بازی امسال در چندین بخش، تولیدات داخلی و طراحی و ایده‌های متخصصان ایرانی را بررسی کرده و روز جمعه در مراسمی از برترین‌ها تقدیر خواهد کرد. در همین حال، در بخش علمی، کارگاه‌ها و نشست‌های مختلفی به‌صورت روزانه برپا می‌شود.
بیش از 60 شرکت و موسسه‌ی تولیدی و گروه‌های خیریه و فردی، در غرفه‌های نمایشگاه این جشنواره، محصولات خود را ارایه کرده‌اند.

502502

کد خبر: 668295

وب گردی

وب گردی