تجلیل از افتخارآفرینان و مدال آوران روباتیک واحدهای قزوین و ایلخچی / اجرای14 طرح صنعتی در زمینه روباتیک در دانشگاه آزاد اسلامی

مدال آوران و اعضای تیم ربوکاپ واحدهای قزوین و ایلخچی در دیدار صمیمی با دکتر میرزاده ضمن تشکر از حمایت های مادی و معنوی ایشان در ارائه تسهیلات به نخبگان وتوجه به صنعتی شدن دانش روباتیک در کشور، نقطه نظرات و مطالبات خود را مطرح کردند.

به گزارش ایسکانیوز، چندی پیش بزرگترین و معتبرترین رقابت روباتیک جهان در لایپزیک آلمان برگزار شد که حاصل آن کسب 6 مقام برای تیمMRL دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و یک مقام سوم برای دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی بود و تیمMRL دانشگاه آزاد اسلامی قزوین به عنوان پرافتخارترین تیم این دوره از مسابقات برگزیده شد.

در این دوره از مسابقات، تیم روبات فوتبالیست سایز کوچک MRL دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین قهرمان جهان شد و در لیگ روبات شبیه‌ساز عامل امداد در رقابت اصلی و لیگ روبات شبیه‌ساز عامل امداد در شاخه توسعه زیرساخت، این تیم توانست مقام نخست جهان را از آن خود کند. در لیگ امدادگر واقعی نیز با اختلاف 8 امتیاز نایب‌ قهرمان شد. تیم دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی نیز در لیگ فوتبالیست انسان‌نما به مقام سوم جهان رسید.

در این دیدار صمیمانه اعضای تیم روباتیک واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و ایلخچی به بیان مطالبات، نظرات و پیشنهادات خود پرداختند. حمایت از امکان ادامه تحصیل، رفع مشکلات خدمت سربازی، اعتبار برای انجام کارهای تحقیقاتی ،حمایت های مادی و معنوی و همچنین قدردانی از حمایت ها و تلاش های شبانه روزی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از جمله موارد مطرح‌شده در این نشست بود.

دکتر داود ثمری مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از عملکرد تیم های روباتیک دانشگاه آزاد اسلامی و کنسرسیوم روباتیک این دانشگاه، گفت: هم‌اکنون دانشگاه آزاد اسلامی 14 طرح صنعتی در زمینه روباتیک دارد که این موضوع نشان دهنده این است که دانشگاه به بحث صنعتی‌سازی روبات ها نزدیک شده است.

درخشش تیم MRL واحد قزوین دانشگاه آزاد اسلامی در مسابقات جهانی ربوکاپ

دکتر مرتضی موسی‌خانی رئیس کمیته ملی ربوکاپ و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین با ارائه گزارشی از روند برگزاری مسابقات تیم روبوکاپ آلمان، تصریح کرد:خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی توانست 7 مقام شایسته و ارزشمند (6 مقام توسط واحد قزوین و یک مقام توسط واحد ایلخچی) را کسب کند که این مقام ها در بین 48 کشور برتر جهان در زمینه روباتیک به دست آمده است.

دکتر موسی خانی گفت: امروز دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به برکت حمایت های دکتر میرزاده رئیس این دانشگاه، شگفتی های بزرگی آفریده اند که از آن جمله، درخشش تیم MRL واحد قزوین در مسابقات روبوکاپ بود.

وی اظهار داشت: کاپی که دانشجویان تیم MRL دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین در مسابقات جهانی آلمان کسب کردند را نذر امام رضا (ع) کرده اند و مقرر شده این جام قهرمانی در مهرماه سال جاری به موزه حرم امام رضا (ع) تقدیم شود.

وی در ادامه با اشاره به انعقاد قراردادهای میلیونی واحد قزوین با صنایع، اظهار داشت: این واحد در نظر دارد از دانش موجود در دانشگاه آزاد اسلامی نهایت بهره را برای استفاده در صنعت ببرد.

اولین مرکز تحقیقات تخصصی سیستم های ترمز در کشور در واحد ایلخچی در حال راه اندازی است

دکتر رنجبران رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی نیز در این مراسم، با ارائه گزارشی از برگزاری مسابقات قهرمانی روبوکاپ جهان در آلمان، اظهار داشت: تیم واحد ایلخچی، تیمی قدرتمند است که خوشبختانه توانسته به مقام ارزشمندی در این مسابقات دست پیدا کند.

وی با تأکید بر اینکه اولین مرکز تحقیقات تخصصی سیستم های ترمز در کشور در واحد ایلخچی در حال راه اندازی است، گفت: تمامی امکانات در پیشرفته ترین سطح، در اختیار این مرکز تحقیقاتی است و ما در آینده قطعاً می توانیم بخشی از بازار را در این حوزه در دست بگیریم.

در پایان این نشست، اعضای تیم روباتیک واحد قزوین با اهدای لوحی از حمایت های دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر واشقانی فراهانی معاون پژوهشی و فناوری تشکر و قدردانی کردند. همچنین دکتر میرزاده با اهدای لوح، از نمایندگان اعضای تیم روباتیک واحدهای قزوین و ایلخچی تقدیر کرد.

20101

کد خبر: 668325

وب گردی

وب گردی