منتجب‌نیا: رسانه‌های داخلی فریب دستگاه‌های تبلیغاتی بیگانه را نخورند

قائم مقام حزب اعتماد ملی طی یاداشتی یادآور شد که دستگاه های تبلیغاتی خارجی همیشه درصددند که القاء کنند مسئولان ایران با هم دعوا و اختلاف دارند و بین آنها هماهنگی نیست.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا متن یادداشت حجت‌الاسلام منتجب‌نیا به شرح ذیل است :
اختلاف نظر و دیدگاه بین همه افراد و مسئولان یک امر طبیعی است. اساسا به جز پیامبران و امامان معصوم (ع) بقیه انسان ها می توانند دارای نظرات متفاوت باشند. در واقع دیدگاه ها و برداشت های متفاوت به معنای اختلاف، دعوا و تقابل نیست. تصوری که بعضی دارند و نشانه عدم رشد و بلوغ سیاسی و فرهنگی آنها است، این است که اگر دو نفر با هم اختلاف سلیقه داشتند آن را به اختلاف و تنازع و مشاجره تفسیر می کنند.
وقتی بپذیریم همه بلااستثنا می توانند دارای نظرات متفاوت باشند پس نباید تعجب کنیم که دو مسئول یا دو رئیس قوه هر کدام درباره یک موضوع مشخص نگاه و تحلیل مختص به خود را دارند. این اتفاق نه تنها منازعه تفسیر نمی شود بلکه باید آن را به فال نیک گرفت چون طرح دیدگاه های متنوع به تصمیم گیری بهتر برای کشور منتهی می شود.
وظایف هر کدام از مسئولان و دستگاه های نظام جمهوری اسلامی ایران در قانون اساسی مشخص و دستور مقام معظم رهبری برای همه مطاع است اما خود ایشان بارها فرمودند «اگر کسی نظر دیگری داشت و بیان کرد ضدولایت فقیه نیست». پس تنوع دیدگاه ها دلیل بر رشد جامعه و استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران است چون همه در اظهارنظر آزاد هستند و می توانند دیدگاه های خود را اعلام کنند.
دستگاه های تبلیغاتی خارجی همیشه درصددند که چنین وانمود کنند مسئولان کشور ایران با هم دعوا و اختلاف دارند و بین آنها هماهنگی نیست. در واقع آنها در راستای اغراض استکباری خودشان کار و برنامه ریزی می کنند و تبلیغات شان را سمت و سو می دهند اما رسانه های داخلی نباید فریب بخورند و در اطلاع رسانی به گونه ای رفتار کنند که برداشت شود بین مسئولان ارشد کشور اختلاف وجود دارد. بالاخره درباره یک موضوع شاید هر کدام از روسای قوا نظری داشته باشند اما همانطور که یاد شد طرح این نظرات به تصمیم گیری بهتر برای کشور منتهی می شود. طبق قانون اساسی سه قوه بازوان مقام رهبری محسوب می شوند. در واقع رهبر معظم انقلاب اعمال ولایت را از طریق سه قوه انجام می دهند و دیدگاه و نظر خودشان را از طریق روسای سه قوه به متولیان امر منتقل می کنند کما اینکه زمان حضرت امام (ره) هم همین طور بود یعنی نظری می دادند اما کار را به عهده یک قوه یا یک رکن نظام می گذاشتند.
در مجموع همه مسئولان موظفند حرمت دیدگاه ها و رهنمودهای رهبری معظم را حفظ کنند هر چند که اگر دیدگاه و نظر دیگری داشته باشند، البته تاکنون هم دولت یازدهم همین طور عمل کرده است.
در قضیه مذاکرات هسته ای و امضا و اجرای برجام دولت مجری بود یعنی بعد از موافقت رهبر معظم انقلاب دولت وارد صحنه شد و مسائل اجرایی را دنبال کردند و مسئولان دولت می گویند گام به گام نظر رهبر معظم انقلاب را گرفتند و اعمال کردند.
معتقدم آقای روحانی همواره کاملا حرمت رهبری، دستورات و نظر ایشان را مورد توجه قرار داده و اعمال کرده است. ممکن است در یک موردی نظری داشته اما چون رهبری فرمودند به نگاه و دستور مقام ولایت عمل کرده است بنابراین موردی که نشان دهد او بر خلاف نظر رهبری معظم اقدام کرده باشد من تاکنون در اظهارات و عمل رئیس جمهور مشاهده نکردم.

201/201

کد خبر: 668349

وب گردی

وب گردی