وزیر دفاع عراق روز دوشنبه اعلام کرد که عملیات آزادسازی موصل به زودی آغاز خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری آلمان از موصل، خالد العبیدی وزیر دفاع عراق افزود: همه نیروهای عراقی از جمله نیروهای پیشمرگه کُرد در عملیات آزادسازی موصل مشارکت خواهند داشت.
به گزارش ایرنا، وی گفت: هماهنگی های خوبی میان فرماندهی عملیات استان نینوا و اقلیم کردستان برای عملیات آزاد سازی موصل انجام شده است و نیروهای عراقی و فرماندهی عملیات نینوا در حال تدارک برای آغاز عملیات هستند.
وزیر دفاع عراق گفت: نیروهای عراقی در جزیره خالدیه حضور قوی دارند و مانع از نفوذ و حمله تروریست ها به این منطقه شده اند.
العبیدی افزود: دشمن تلاش داشت تا روز گذشته (یکشنبه) به مواضع نیروهای ما در جنوب موصل حمله کند که با هماهنگی و پوشش هوایی جنگنده های ائتلاف، دستکم 112 نفر از تروریست ها به هلاکت رسیدند.
خالد العبیدی که امروز از ستاد فرماندهی عملیات استان نینوا در شهرستان مخمور واقع در جنوب شرق موصل دیدار کرده، قرار است تا از پایگاه هوایی تازه آزاد شده قیاره نیز دیدار کند. این نخستین دیدار مقام های عراقی از پایگاه هوایی قیاره پس از اشغال آن در سال 2014 از سوی داعش است.
پیشتر نیز برخی از مقام های عراقی از جمله حیدر العبادی نخست وزیر عراق از آغاز عملیات آزادسازی موصل در آینده نزدیک خبر داده بودند.
نیروهای عراقی و کُرد با پشتیبانی نظامی و مستشاری نیروهای ائتلاف به فرماندهی واشنگتن، از ماه ها پیش عملیات نزدیک شدن به موصل را که در ژوئن 2014 (خرداد/ تیر 93) به تصرف داعش درآمد، آغاز کرده اند.
300300

کد خبر: 668382

وب گردی

وب گردی