تعاملات سه جانبه ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان افزایش می یابد/ برگزاری دیدار آتی سران سه کشور در تهران

وزیر امور خارجه ایران گفت: بیانیه امضا شده از سوی روسای جمهوری ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان، به تعاملات سه کشور تحرک بیشتری خواهد بخشید.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، در پی دیدار سه جانبه روز دوشنبه حسن روحانی، ولادیمیر پوتین و الهام علی اف روسای جمهوری ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان، نشست خبری وزیران امور خارجه سه کشور درباره نتایج این دیدار دوشنبه شب در باکو برگزار شد.
«محمدجواد ظریف» در این نشست خبری تصریح کرد: دیدار آتی سران و وزیران امور خارجه سه کشور به ابتکار دکتر حسن روحانی در ایران برگزار خواهد شد.
«المار محمدیاراف» وزیر امور خارجه آذربایجان نیز گفت: در این دیدار سه جانبه، مسایل مربوط به تکمیل دالان حمل و نقل شمال - جنوب مورد بررسی قرار گرفت.
وی افزود: نتایج این دیدار به سه کشور این امکان را می دهد که در عرصه انرژی، حمل و نقل، گردشگری، کسب و کار، گمرک و حوزه های دیگر اقتصادی، همکاری های خود را توسعه دهند.
محمد یاراف با اشاره به بیانیه مشترک سران روسیه ، ایران و جمهوری آذربایجان، گفت: همان طوری که از این سند برمی آید مذاکرات سه جانبه در سطح وزیران آغاز شده است و به طور حتم برگزاری دیدارهای مختلف به توسعه هرچه بیشتر روابط سه کشور منجر می شود.
به گفته وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان، در دیدار سران سه کشور، مذاکراتی درباره فروش نیروی برق نیز صورت گرفت.
وی بررسی راهکارهای حل مناقشه قره باغ کوهستانی را یکی از موضوعات مورد مذاکره در دیدار روسای جمهوری روسیه ، ایران و جمهوری آذربایجان اعلام کرد و گفت: همان طوری که در بیانیه مشترک سران منعکس شده است، مناقشات حل نشده موجب نگرانی می شود.
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز اعلام کرد ، در بیانیه سران بر ضرورت توسعه هر چه بیشتر روابط سه کشور در همه حوزه ها تاکید شده است .
به گفته وی، مذاکرات انجام گرفته از سوی روسای جمهوری روسیه ، ایران و جمهوری آذربایجان به نزدیکی هر چه بیشتر مواضع سه کشور کمک کرد .
وزیر امور خارجه روسیه افزود: برنامه ریزی شده است سال آینده دیدار مسوولان نهادهای مختلف سه کشور برای بررسی چگونگی اجرای پروژه های مورد نظر، برگزار شود .

202/201

کد خبر: 668413

وب گردی

وب گردی