رونمایی از شورای احتمالی اصولگرایان برای انتخابات 96

سخنگوی جبهه پیروان گفت: دایره اصولگرایی وسیع است اما چگونگی حضور اشخاص حقیقی و حقوقی، مسأله‌ای است که باید پخته‌تر شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، سید کمال‌الدین سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری با اشاره به راهبرد اصولگرایان برای انتخابات سال آینده اظهار داشت: نظری که جبهه پیروان دارد این است که احزاب و تشکل‌های اصولگرا باید با محوریت جامعه روحانیت مبارز، به ائتلاف و انسجام دست پیدا کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این مساله متفاوت از آن چیزی است که در شورای ائتلافی اصولگرایان برای انتخابات مجلس دیده شد گفت: ممکن است وجوه اشتراکی با هم داشته باشند اما کاملا متفاوت از یکدیگر هستند.

سجادی ادامه داد: یکی از این تفاوت‌ها، پذیرش محوریت جامعه روحانیت مبارز است. این قید وجود دارد که جامعه روحانیت مبارز به دلیل داشتن ساختار حزبی، محوریت شورای مزبور برای انتخابات 96 را به عهده بگیرد.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا این پیشنهاد جبهه پیروان به طور رسمی در مجامع اصولگرایی مطرح شده است اظهار داشت: این مسأله راهبرد جبهه پیروان و بسیاری از تشکل‌های اصولگراست. در اظهارات گذشته من و باهنر، این موضوع به نوعی مطرح شده اما هنوز مذاکراتی در این خصوص انجام نشده است اما شاید در آینده لازم باشد مذاکراتی انجام بدهیم.

سجادی درباره ترکیب شورای مورد نظر جبهه پیروان گفت: یک نظر این است که دبیران کل احزاب و تشکل‌هایی که محوریت جامعه روحانیت را قبول دارند، دعوت شوند. البته ممکن است از تعدادی اشخاص حقیقی به دلیل فعالیت و نفوذی که دارند نیز برای حضور در شورا دعوت شود.

سخنگوی جبهه پیروان در پاسخ به این سوال که آیا سه تشکل جبهه پایداری، جمعیت ایثارگران و جمعیت رهپویان، بار دیگر امور مربوط به شورای اصولگرایان را به عهده می‌گیرند تصریح کرد: آن ترکیب یک مثلث بود و ما به دایره اعتقاد داریم. آن ترکیب به تاریخ پیوست و ما هم همان موقع چندان روی آن ترکیب نظر نداشتیم و موافق نبودیم. دایره اصولگرایی وسیع است اما چگونگی حضور اشخاص حقیقی و حقوقی، مسأله‌ای است که باید پخته‌تر شود.

202/201

کد خبر: 668415

وب گردی

وب گردی