کمالیان خبر داد:  راه‎اندازی کمیته مشاوره دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در جمع دانشجویان نخبه واحد زاهدان، هدف از تشکیل جلسه را راه اندازی یک اتاق فکر دانشجویی، با عنوان هسته مشاوره دانشجویی عنوان کرد.

به گزارش ایسکانیوز، امینرضا کمالیان در اولین جلسه هسته مشاوره دانشجویی که متشکل از دانشجویان نخبه واحد زاهدان است، ضمن تبریک ایام دهه کرامت اظهار کرد: دانشگاه موضوعات و مسائل متعددی در حوزه‎های مختلف دانشجویی، پژوهشی، فرهنگی، رفاهی و ... را در خود جای داده است و دانشجو به عنوان هسته اصلی این بخش‎ها مشاوری موفق و قابل اعتماد است.

دبیر هیات امناء دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان گفت: باید انتظارات دانشجویان شناسایی شود و طبق قانون و مقررات این انتظارات پاسخ داده شود، اما کسب انتظارات دانشجویی یک امر مهم است و اعضاء اتاق فکر دانشجویی به عنوان منبع اصلی گردآوری اطلاعات، می‎توانند مشاورانی مناسب برای شناسایی انتظارات و درخواست‎های دانشجویان باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان با تأکید بر برگزاری جلسات مشاوره به صورت هر ماه، افزود: پس از دریافت انتظارات و درخواست‎های دانشجویان، از نظرات و پیشنهادات ارائه شده توسط اعضاء اتاق فکر دانشجویی برای پاسخ دادن به درخواست‎های دانشجویی بهره‎برداری می‎شود.

این مسئول بیان کرد: راهکارهای پیشنهادی باید با هدف رسیدن به واقعیت همراه باشد تا دست‎یابی و اجرای آن به صورت عملی امکان‎پذیر و منجر به رضایت‎مندی دانشجویان و استادان و پیشرفت دانشگاه شود.

کمالیان تأکید کرد: باید برنامه‎ریزی‎های انجام شده و پیشنهادات ارائه شده، در مسیر رشد کیفی دانشگاه در عرصه‎های پژوهشی، فرهنگی، رفاهی و ... و رسیدن به دانشگاه کارآفرین باشد، به عنوان مثال در این زمینه می‎توان به بالا بردن سطح کیفی مقالات، طرح‎ها و ایده‎های پژوهشی دانشجویان، ترغیب برای حضور فعال در انجمن‎های علمی، بالا بردن سطح کیفی نشریات دانشجویی، ترغیب دانشجویان برای حضور در کانون‎های دانشجویی، بهره‎برداری از ایده‎های خلاقانه و کارآفرینانه دانشجویان و استفاده بهینه از این ایده‎ها در مراکز رشد و شرکت‎های دانش‎بنیان اشاره کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: عرصه فعالیت هسته مشاوره دانشجویی باید با تعامل و اطلاع‎رسانی متقابل همراه باشد تا نقاط ضعف کاهش و نقاط قوت متعالی و بستر لازم برای حضور چشم‎گیر دانشجویان در فعالیت‎های علمی و فرهنگی مهیا شود.

در بخش دیگری از این جلسه دانشجویان با بیان برخی از مشکلات، راهکارهایی را در جهت مرتفع شدن این مسائل ارائه کرده که بسیاری از این راهکارها مورد تأیید ریاست دانشگاه قرار گرفت.

20101

کد خبر: 668465

وب گردی

وب گردی