وزیر بهداشت:  باید از تجربه ناموفق وزارت علوم در بخش خصوصی درس بگیریم

وزیر بهداشت گفت: باید از تجربه ناموفق وزارت علوم در استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی درس بگیریم اما نباید باب ورود بخش خصوصی را بست و باید از فرصت های  زیاد و سرمایه های کلان استفاده کرد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر سیدحسن هاشمی در نشست روسا و معاونین آموزشی مناطق 10 گانه آمایشی کشور که امروز در کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد مسؤلیت وزارت بهداشت در حوزه‌های مختلف را بسیار حساس و مهم ارزیابی کرد و گفت: در این جلسات بیشتر به اشکالات پرداخته شد اما باید در کنار این مشکالات موفقیت ها نیز بیان شود.

هاشمی ادامه داد: دلم برای روسای دانشگاه ها می سوزد چرا که از مدیران اجرایی فردی را با این همه گرفتاری نمی شناسم.

او افزود: مردم هر مشکلی را ممکن است تحمل کنند اما بیماری عزیزان شان و کاستی های دولت را نمی پذیرند.

در حوزه پزشکی مشکلات متنوع و بسیار است اما در عین حال باید به حوزه آموزش پزشکی نیز توجه داشت و کاستی های آن را بر طرف کرد.

وزیر بهداشت افزایش زمینه ارتباطاتی دانشگاه های علوم پزشکی را گامی موثر و خوبی در حوزه پزشکی بعد از توافق هسته تی عنوان کرد و گفت: ماموریت ما ملی و انقلابی است یکی از برکاتی که توافق هسته‌ای برای دانشگاه‌ها به همراه داشت افزایش زمینه ارتباطات بین‌المللی دانشگاه‌ها بود که برخی از مراکز از این فرصت استفاده کرده و برخی دیگر همچنان در حال فکر کردن به این موضوع هستند.

او با اشاره به صحبت های معاون آموزشی در نشست امروز گفت: برقراری ارتباطات بین المللی سبب شد تا کشورهای دیگر نیز به ایران جذب شوند. از طرفی برای حفظ مرجعیت علمی نیز باید روابط بین امالی خود را نیز گسترش دهیم.

وزیر بهداشت گفت: باید از تجربه ناموفق وزارت علوم در استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی درس بگیریم اما نباید باب ورود بخش خصوصی را بست و باید از فرصت های زیاد و سرمایه های کلان استفاده کرد.

هاشمی در پایان افزود: امیداریم در این سال آخر در حوزه آموزش روسای محترم دانشگاه ها و روسای دانشگاه های پزشکی در مرتبه مرد هر چه همت دارند بگذارند.

او با بیان اینکه سرمایه انسانی تنها چیزی است که باقی می ماند گفت: هتلینگ، وسایل و تجهیزات و بیمرستان هایی که ما در طول این چند سال فراهم کرده ایم خراب می شوند اما آن چه که باقی می ماند و خیر و برکتش به مردم خواهد رسید حوزه آموزش و تربیت پزشکآن حاذق است.

وزیر بهداشت گفت: سال آخری که احساس رفتنی شدن میکنیم آنچنان هم بد نیست چرا که همه با هم مهربان شده و اختلافات را کنار میگذاریم از طرفی با نزدیک شدن به خط پایان باید تلاش‌ها را مضاعف کرده و به فعالیت‌ها سرعت بیشتری ببخشیم یکی از برنامه‌هایی که باید در این سال آخر روی آن متمرکز شویم طرح آمایش سرزمین است که هنوز ریشه‌هایش تنومند نشده است.

20104

کد خبر: 668493

وب گردی

وب گردی