پخش مصاحبه تلویزیونی پیرامون حوادث پاوه در «تاریخ شفاهی ایران»

«تاریخ شفاهی ایران» در دو قسمت تازه خود به پخش مصاحبه تلویزیونی مسئولان وقت کشور درباره وقایع داخلی کشور و سابقه ناآرامی ها در کردستان می پردازد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی شبکه مستند سیما، سیدمهدی مویدی تهیه کننده «تاریخ شفاهی ایران» درباره قسمتهای تازه این مجموعه توضیح داد: دو قسمت جدید به مصاحبه تلویزیونی مسئولان امنیتی وقت کشور پیرامون حوادث پاوه اختصاص دارد و پس از صدور فرمان حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر لزوم ختم غائله ضد انقلاب در پاوه در مرداد 1358 انجام شده است.

وی افزود: مسئولین کشوری و لشگری آن زمان با حضور در این مصاحبه به تشریح بخشی از وقایع داخلی کشور و سابقه نا آرامی ها در کردستان پرداخته اند. افراد شرکت کننده در این مصاحبه سیدصادق طباطبایی سخنگوی دولت وقت، محمدحسین شاکر رییس وقت ستاد مشترک ارتش، محمدتقی ریاحی وزیر وقت دفاع ملی، الیاس دانشور فرمانده وقت ژاندارمری و هاشم صباغیان وزیر وقت کشور بوده اند.

مویدی ادامه داد: در این مصاحبه مسائلی چون منشا سیاسی حوادث پاوه و میزان روحیه رزمندگان ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از فرمان حضرت امام خمینی (ره) مطرح می شود و مسئولان می کوشند از طریق رسانه تلویزیون به سوالات مردم و افکار عمومی پاسخ دهند.

به گفته تهیه کننده «تاریخ شفاهی ایران» در یک بخش از مصاحبه صادق طباطبایی از اقدامات ارتش و ژاندارمری پیش از فرمان امام خمینی (ره) می پرسد و دانشور به تشکیل کمیسیون هایی برای بررسی وضعیت امنیت در پاوه و کردستان اشاره میکند.

وی در پایان اعلام کرد: در این مصاحبه همچنین این موضوع مطرح می شود که بسیاری از مردم پس از صدور فرمان حضرت امام (ره) در صدد حضور در جبهه های نبرد علیه ضد انقلاب برآمده اند.

این مصاحبه تلویزیونی در قالب دو قسمت از «تاریخ شفاهی ایران» چهارشنبه و پنجشنبه 20 و 21 مرداد ساعت 18:30 از شبکه مستند سیما پخش می شود و روز بعد ساعت 13:30 بازپخش می شود.

508502

کد خبر: 668526

وب گردی

وب گردی