کاظم جلالی:دلایل عدم شرکت در فراکسیون امید و تشکیل فراکسیون مستقلین را بزودی بازگو می کنم/ رسانه ها مراقب هتک حیثیت افراد باشند

رئیس مرکز پژوهش های مجلس از بازگو کردن چرایی عدم شرکت در فراکسیون امید و تشکیل فراکسیون مستقلین (اعتدال) در آینده نزدیک خبرداد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز، کاظم جلالی امروز در جمع خبرنگاران پارلمانی با اشاره به دشواری های کار خبرنگاری تاکید کرد که در حال حاضر بالندگی در عرصه رسانه‌ای کشور را شاهد هستیم و اگر بخواهیم عرصه رسانه‌ای کنونی را با گذشته مقایسه کنیم شاهد پختگی و وزانت در این عرصه هستیم که روز به روز نیز بیشتر می‌شود و آن هم به دلیل تلاش اصحاب رسانه است.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: باید در رسانه مراقب بود تا هتک حیثیت نسبت به افراد صورت نگیرد و در واقع اخلاق رسانه‌ای حکم می‌کند که حیثیت افراد مورد پاسداری قرار گیرد.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس با بیان اینکه در فضای رسانه‌ای باید تلاش شود که اولویت های کشور مد نظر قرار گیرد، گفت: در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران از یک شرایط بین‌المللی، منطقه و داخل خاص برخوردار است که این شرایط خاص باید ما را در داخل کشور به هم نزدیک تر کند.

جلالی با اشاره به لزوم وجود تعامل بین دولت و مجلس برای پیشبرد کشور گفت: آن چیزی که می‌تواند در کار دولت و مجلس و برای کشور موثر باشد تعامل دولت و مجلس است البته تعامل نه به این معنا که تنها با هم رفت و آمد کنیم بلکه تعامل دولت و مجلس باید به جای تعامل شکلی تعامل حرفه‌ای و ماهوی باشد چرا که این تعامل می‌تواند مشکلات کشور را حل کند.

وی با بیان اینکه قوانین موجود در برخی از حوزه‌ها نیاز به اصلاح دارد، گفت: دولت و مجلس نیز در این زمینه باید تعامل داشته باشند به عنوان مثال اگر در موضوع فیش های حقوقی نامتعارف، قانون خدمات کشوری را به موقع تصویب می‌کردیم و لایحه آن به موقع از سوی دولت به مجلس داده می‌شد، با این مشکل مواجه نبودیم چرا که سال 91 عمر قانون مدیریت خدمات کشوری به پایان رسید و از سال 91 تاکنون هر سال این قانون تمدید می‌شود و به دلیل این موضوع نیز هر سال برخی از دستگاه ها به نحوی خود را از این قانون مستثنی کرده‌اند که این بی‌نظمی ایجاد کرد بنابراین اگر سال 91 به این طرف روی قانون خدمات کشوری کار می‌شد و این قانون در مجلس به تصویب می‌رسید، این مشکلات را نداشتیم.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس با تاکید بر اینکه مرکز پژوهش ها یک مرکز علمی و تخصصی است، گفت: در مرکز پژوهش های مجلس تلاش ما براین بوده که نگاهمان سیاسی نباشد البته همیشه رئیس مرکز پژوهش ها آدم سیاسی بود اما تلاش بر این بوده که نگاه سیاسی در داخل مرکز پژوهش ها تزریق نشود چرا که این مرکز مربوط به هیچ جریان سیاسی نیست و مربوط به نظام است لذا همواره تلاش بر این بوده که با نگاه علمی و تخصصی پیش برویم.

وی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در مورد قانون جامع رسانه نیز گفت: در داخل مرکز پژوهش ها بر روی قانون جامع رسانه کار شد و چندین جلسه هم برگزار کردیم اما تاکید می کنیم که از این پس در جریان بررسی این قانون در مرکز پژوهش ها نمایندگانی از جامعه رسانه‌ای کشور هم حضور داشته باشند تا از تجربیات آنها نیز استفاده شود.

جلالی در پاسخ به سؤال یکی دیگر از خبرنگاران که پرسید گفته می‌شود قرار است از ریاست فراکسیون مستقلین مجلس کناره‌گیری کنید، گفت: جواب این سؤال را باید کسانی که می‌گویند پاسخ دهند اما باید بگویم که نه چنین موضوعی درست نیست و من از فراکسیون مستقلین خارج نشده ام.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس در پاسخ به سؤال دیگری در مورد چرایی تشکیل فراکسیون مستقلین و جدا شدن عده‌ای از اعضای آن از فراکسیون امید و ولایت گفت: کسی از جایی جدا نشده بلکه از ابتدا هم بحث همین بود که دوستانی هستند که گرایش مستقل و معتدل دارند و خواهان این موضوع هستند که به اصلی‌ترین مسائل کشور بپردازند و چالش های کشور را با برخوردهای جناحی افزایش ندهند و به جای تقابل یک حلقه وصلی باشند لذا تصمیم گرفتیم که این فراکسیون را شکل دهیم و باید بگویم که قصد تقابل با کسی را نداریم و تلاش ما همراهی با همه فراکسیون های مجلس است.

رئیس فراکسیون مستقلین مجلس دهم در پاسخ به سؤال خبرنگار دیگری که پرسید شما در لیست امید بودید اما از فراکسیون امید جدا شدید، گفت: در ارتباط با لیست امید و فراکسیون امید باید بگویم که چه روندی طی شد و چه اتفاقاتی افتاد که لیست امید تشکیل شد در واقع لیست امید فلسفه‌ای داشت و ائتلافی داشت اما اکنون برخی دوستان که آن موقع نبودند و خبر نداشتند صحبت هایی می‌کنند اما من تاکنون سکوت کرده‌ام و هر چه در رسانه‌ها به ما حمله شد چیزی نگفتم که البته این حمله‌ها از سر ناآگاهی بود اما در آینده نزدیک این موضوع را با جزئیات آن تشریح خواهم کرد.

جلالی تاکید کرد: نباید مجلس را در مسیر تقابل جریان های مختلف پیش ببریم. اینکه فراکسیون های مختلف در مجلس شکل بگیرند اشکالی ندارد و فراکسیون مستقلین هم می‌تواند مسیر تعامل در داخل مجلس را بهتر کند

204/201

کد خبر: 668566

وب گردی

وب گردی