کنعانی مقدم: احمدی نژاد مقابل وزارت خارجه صف آرایی کرد/ امریکایی ها بیشترین استفاده را از نامه  احمدی نژاد می برند

عضو جبهه ایستادگی با اشاره به نامه احمدی نژاد به اوباما گفت :کارهای احمدی نژاد خارج از مسائل دیپلماسی و عرف دیپلماتیمک است و وقتی که چنین اقدامی را از طریق سفارت سوئیس انجام داد به نوعی در مقابل وزارت خارجه کشور صف آرایی کردو شایسته بود نامه از طریق وزارت خارجه منتقل می‌شد یا از طریق رسانه ای به عنوان نامه سرگشاده مطرح می‌شد .

حسین کنعانی مقدم درگفتگو با خبرنگار ایسکانیوز پیرامون نامه احمدی نژاد به باراک اوباما رییس جمهور امریکا از طریق سفارت سوئیس گفت:احمدی نژاد در زمانی که رئیس جمهور بود دو نامه به آقای اوباما نوشت،اما پاسخی دریافت نکردند و به نظر می‌رسد این نامه برای او بیشتر جنبه تبلیغات انتخاباتی دارد تا اینکه واقعا یک دغدغه ای را دنبال کند.

دبیرکل حزب سبز ایران با اشاره به محتوای نامه احمدی نژاد ، بیان کرد:در این نامه احمدی نژاد اظهار تاسف کردند از اینکه چرا اوباما نسبت به وعده هایی که داده بود عمل نکرد؛ شایداحمدی نژاد از این جهت اظهار تاسف کرده که چرا امریکایی‌ها روابط خود را با ایران عادی سازی نکردند و شاید این نامه بیشتر به کار خانم هیلاری کلینتون بیاید که اوباما از او حمایت می‌کند و شانس خانم هکلینتون را در انتخابات بیشتر کند.

منافع ملی در نامه احمدی نژاد لحاظ نشده است

او با تاکید براینکه این اقدام احمدی نژاد کار نسنجیده ای بود ادامه داد: بیشترین استفاده از این نامه را امریکایی‌ها در انتخابات ریاست جمهوری خواهند برد و به هیچ وجه منافع ملی ما در آن لحاظ نشده است و اگرهم جنبه سیاست خارجه آن مطرح شده ،صرفا احمدی نژاد می خواهد درانتخابات آینده از آن استفاده کند.

این فعال سیاسی اصولگرا بیان کرد: دومیلیارد دلار از پول های ایران که از سوی امریکا‌یی‌ها به سرقت رفته، شاید بخشی از آن مقصر دولت نهم ودهم است و نباید اموال ایران را در معرض خطر قرار می داد و این پول ها در بانکهای امریکایی نگهداری شده تا آنها بتوانند این اموال را به راحتی به سرقت ببرند.

احمدی نژاد مقابل وزارت خارجه صف آرایی کرد

کنعانی مقدم درپاسخ به اینکه آقای احمدی نژاد اکنون مسئولیت اجرایی ندارد،آیا نوشتن چنین نامه‌ای به مقام اول سیاسی یک کشور دخالت در مسائل دیپلماتیک محسوب نمی شود،گفت: کارهای احمدی نژاد خارج از مسائل دیپلماسی و عرف دیپلماتیمک است و وقتی که چنین اقدامی را از طریق سفارت سوئیس انجام داد به نوعی در مقابل وزارت خارجه کشور صف آرایی کرد. در صورتی که حق بر این بود که نامه از طریق وزارت خارجه منتقل می‌شد یا از طریق رسانه ای به عنوان نامه سرگشاده مطرح میشد تا اینکه مستقیما با سفارت سوئیس این ارتباط برقرار شود.

او با اشاره به مطالبه افکار عمومی برای پاسخگویی رییس دولت نهم و دهم جهت خارج نکردن اموال ایران از امریکا در زمان قدرت،افزود: اقدام فرار رو به جلو و به نوعی فرافکنی است و به جای اینکه آقای احمدی نژاد پاسخی به ملت ایران بدهد با سوال کردن از امریکا خواسته از مواضعی که امکان دارد در آن متهم شود فرار کند .

احمدی نژاد کاندید نمی شود قصد دارد رای روحانی را تضعیف کند

عضو جبهه ایستادگی درباره نقش احمدی نژاد درانتخابات سال96 گفت:احمدی نژاد کاندیدای ریاست جمهوری نخواهد شد بلکه سعی می کند با تبلیغات سیاسی که در سفرهای استانی خود راه انداخته رای آقای روحانی را تضعیف کند .

کنعانی مقدم با اشاره به سفرهای استانی و فعالیت‌های اخیر رییس دولت نهم و دهم گفت:اگر احمدی نژاد بخواهد به عنوان یک جریان سیاسی در کشور فعالیت کند قاعدتا باید عضو یک حزب باشد و یا حزبی را تشکیل دهد تا در غالب آن پوشش بتوانند فعالیت کند و کسانی که می‌خواهند در کشور کار سیاسی انجام دهند باید براساس قاعده و قانون موجود پیش روندو اگر بنا باشد هرکسی به عنوان اینکه رییس جمهور بوده فعالیت سیاسی را با قید عنوان رییس جمهور سابق انجام دهد دیگر نمی‌توان از اقداماتی که اکنون توسط دیگران دارد انجام می شود جلو گیری کرد.

203/201

کد خبر: 668570

وب گردی

وب گردی