مصطفی محمودی: شور و شوق در «به علاوه فجر» بیشتر شده است

مدیر بخش «به علاوه فجر» می گوید: نقاط ضعف و قوت این بخش که سال گذشته اولین دوره آن برگزار شد بررسی شده و امسال «به علاوه فجر» با توجه ویژه ای برگزار خواهد شد.

مصطفی محمودی، که چندروز گذشته به عنوان مدیر بخش «به علاوه فجر» انتخاب شده است در گفتگو با ایسکانیوز، درباره تغییرات این بخش نوپا در جشنواره تئاتر فجر، گفت: فراخوان امسال بخش «به علاوه فجر» نسبت به سال گذشته تغییر کرده است، سال گذشته در این بخش آزمون و خطا کردیم و البته زحمت زیادی هم کشیده شد. امسال «به علاوه فجر» منسجم تر قرار است برگزار شود، این بخش آسیب شناسی شده و نقاط ضعف و قوت آن را در سال گذشته بررسی کردیم، برای همین فراخوان «به علاوه فجر» تغییرات بسیاری کرده است به همین دلیل امیدواریم امسال بتوانیم گسترده تر، ویژه تر و با توجه بیشتری این بخش را برگزار کنیم.
محمودی با اشاره به استقبال تماشاخانه های خصوصی ار بخش «به علاوه فجر» گفت: فعلا در مرحله جمع آوری تقاضاها هستیم. تا این تاریخ درخواست های بسیار خوبی به دست ما رسیده و تقریبا همه تماشاخانه هایی که سال گذشته شرکت کردند امسال نیز علاقمند به حضور در این بخش هستند.

مدیر بخش «به علاوه فجر» یادآور شد: در بحث آسیب شناسی که درباره آن صحبت کردم قرار شده با نکاتی که مدنظر جناب آقای دکتر سعید اسدی، دبیر جشنواره است این بخش را امسال پیش ببریم و تصور می کنم که امسال به یاری خدا و کمک دوستان بتوانیم ضعف ها را به حداقل و نزدیک به صفر برسانیم و «به علاوه فجر» بتواند نقش بالنده و پویایی در جشنواره داشته باشد و این قسمت از جشنواره تئاتر فجر در سال های آینده بتواند نقش بسیار ارزنده و تعیین کننده ای در روند حرکتی جشنواره فجر داشته باشد.
او در زمینه حمایت هایی که قرار است در بخش «به علاوه فجر» وجود داشته باشد، گفت: موارد حمایتی در فراخوان وجود دارد و تماشاخانه ها و گروه های شرکت کننده از حمایت هایی البته در حد توان جشنواره برخوردار خواهند شد، البته حمایت ها با توجه به پارامترهایی است که در فراخوان تعیین شده است.

محمودی افزود: بحث حمایتی و موارد آن روزهای آینده احتمالا از سوی دبیرخانه جشنواره یا دبیر جشنواره اعلام می شود و بیشتر در مورد آن صحبت خواهد شد.
مصطفی محمودی ادامه داد: با توجه به بازخوردهای مثبتی که این بخش سال گذشته داشت و حرکت رو به جلوی آن با توجه به مواردی که آقای اسدی تاکید کرده حتما حرکت روبه جلویی از «به علاوه فجر» را در آینده شاهد خواهیم بود. در همه جشنواره های بین المللی و مطرح دنیا بخش مستقل به عنوان بخش مهم جشنواره است بنابراین در ایران هم می تواند بسیار قدرتمند شود.

محمودی گفت: با توجه به این که بخش خصوصی و نیمه خصوصی امسال در «به علاوه فجر» حضور دارند فکر می کنم شور و شوق آن چند برابر شود و اگر همین توجهی که در دوره سی و چهارم و سی و پنجم به این بخش شده در دوره های بعد هم صورت گیرد، شک ندارم که یکی از بخش های جذاب و مهم جشنواره طی 5 سال آینده خواهد بود.
503

کد خبر: 668571

وب گردی

وب گردی