ایران تبدیل به گذر کریدورهای حمل ونقل منطقه ای می شود

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت سفر رییس جمهوری به باکو گفت: با توافق سه جانبه سران ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان کشور ما تبدیل به مرکز گذر کریدورهای حمل و نقل منطقه ای می شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، یوناتن بت کلیا روز سه شنبه در گفت و گویی افزود: در اجلاس سه جانبه روسای جمهوری سه کشور بر ضرورت ترویج و توسعه همکاری اقتصادی و بازرگانی تاکید شد همچنین کریدورهای ترانزیتی امن و قابل اعتماد، ایجاد فرصت های جدید جهت توسعه منطقه و رفاه مردم را تسهیل خواهد کرد.

وی اظهار داشت: در این نشست سه جانبه بر نقش مهم ایران، جمهوری آذربایجان و روسیه در کارکرد پایدار بازارهای منطقه ای و جهانی گاز طبیعی تأکید شد و هر سه طرف حمایت خود را از تقویت هر چه بیشتر همکاری در این حوزه از جمله انتقال تکنولوژی استخراج، حمل و نقل و تحویل گاز اعلام کردند.
نماینده آشوریان و کلدانی در مجلس دهم یادآور شد: ایران دارای موقعیت استراتژیکی است که علاوه بر اتصال همسایه های شمالی به خلیج فارس و کریدور شمال جنوب، می تواند تبدیل به کریدور بسیار مهم بین المللی باشد.
بت کلیا به تعامل خوب ایران با همسایگان خود و امنیت مثال زدنی آن در شرایط پرالتهاب منطقه اشاره کرد و گفت: خوشحالیم که دولت قدم های خوبی برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم برمی دارد و تلاش دارد همانطور که مردم ایران از لحاظ امنیتی در آسایش هستند از لحاظ اقتصادی نیز این آرامش را داشته باشند.
نشست روسای جمهوری اسلامی ایران ، روسیه و جمهوری آذربایجان عصر دوشنبه در باکو برگزار شد، نشستی که فصل نوینی را در همکاری های مشترک سه کشور گشود.
تکمیل «هاب ترانزیتی ایران» و تبدیل ایران به مرکز گذر کریدورهای حمل ونقل منطقه ای و به تبع آن کانون تحولات اقتصادی منطقه، از جمله موضوعاتی بود که در دستور کار این نشست سه جانبه قرار گرفت.

202/201

کد خبر: 668593

وب گردی

وب گردی