تهران - ایسکانیوز:رئیس کل گمرک ایران گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد ماه48 هزار خودروی خارجی وارد کشور شده است.

مسعود کرباسیان در حاشیه کارگاه آموزشی بین المللی تیر در جمع خبرنگاران افزود: واردات خودروهای بالای 2500 سی سی همچنان ممنوع است و تنها آن دسته از خودروهایی بالای 2500 سی سی، وارد کشور شده است که تا قبل از اردیبهشت ماه سال 92، ثبت سفارش شده باشند.

وی با اشاره به اینکه خودروهای زیر 2500 سی سی در طبقه متوسط مورد استفاده قرار می گیرد، گفت: و به طور قطع، تمام خودروهای بالای 2500 سی سی که اجازه ورود به کشور داشتند، تاکنون وارد شده‌اند و چیزی در گمرکات باقی نمانده است.

او همچنین به افزایش 130 درصدی درآمد گمرک در سال 93 اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون همچنین گمرک 5800 میلیارد تومان درآمد داشته است.

به گفته کرباسیان، تقریبا 95 درصد فعالیت‌های گمرک، تحت پوشش سامانه جامع امور گمرکی قرار گرفته است و 90 درصد از ترانزیت نیز اظهار از راه دور می‌شود؛ بنابراین در پرتو این اقدام افزایش درآمد ایجاد شده است. او گفت: معطلی 26 روزه در گمرکات به 3 روز و هزینه نگهداری هر کالا که در هر روز معادل یک درصد ارزش کالا است، به شدت کاهش یافته است.

وی گفت: در 5 ماهه ابتدای سال جاری، 80 تا 85 درصد از واردات صورت گرفته، مربوط به کالاهای اساسی، مواد اولیه و واسطه‌ای و مابقی مصرفی بوده است.
کد خبر: 66861

وب گردی

وب گردی