انتقاد بروجردی از نامه احمدی‌نژادبه اوباما: کار متعارفی نکرد

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: احمدی‌نژاد اگر به عنوان رییس جمهور سابق ایران نامه‌اش به اوباما را امضا می کرد بهتر بود تا خادم ملت ایران.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از عصر ایران، علاالدین بروجردی در خصوص نامه احمدی نژاد به باراک اوباما مبنی بر توقیف دو میلیارد از اموال ایران گفت: نامه به رییس جمهور آمریکا توسط آقای احمدی نژاد باید با رعایت شان و عزت ملت ایران نوشته می شد به این معنی که احمدی نژاد باید تحت عنوان رییس جمهور سابق ایران امضا می کردند و نه خادم ملت.

نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: درست است همه مقامات رسمی دولت ایران مطابق نگاه مقام معظم رهبری و حضرت امام (ره) این ادبیات داشته و دارند و خادم ملت بودن را افتخار خود می دانند اما زمانی که در مقابل بزرگ ترین دشمن حرف می زنیم باید از عناوین رسمی استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: خادم ملت هستیم اما تنها در برابر ملت و به حق تواضع می کنیم اما مطابق فرمایش حضرت مبنی بر التکبر "مع المتکبر عباده"،فرهنگ اسلامی ما حکم می کند در مقابل دشمن از موضع اقتدار صحبت کنیم و از عناوین مقتدارنه استفاده کنیم .

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: این امضا از نظر بنده اشکال دارد.

بروجردی در خصوص مبانی حقوقی این نامه مبنی بر لزوم هماهنگی با وزارت خارجه دولت وقت برای نگارش نامه به رییس جمهور آمریکا گفت:با توجه به اینکه آقای احمدی نژاد مسئولیتی ندارند به عنوان یک فرد نامه نوشته و نیاز چندانی در خصوص هماهنگی با شورای عالی امنیت ملی دیده نمی شود.

وی تاکید کرد: احتمالا ایشان به عنوان احساس وظیفه فریاد دفاع از منافع ملی سر داده اند اما معتقدم حتی در چنین حالتی حتما باید از موضع اقتدار با دشمن سخن گفت.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطر نشان کرد: آقای احمدی نژاد کار متعارفی نکرده اما بالاخره از این مدل کارها در گذشته نیز انجام داده اند.

201/201

کد خبر: 668616

وب گردی

وب گردی