محک انتخاب هنرمندان برای عمل به مسئولیت اجتماعی است

این بار کاخ نیاوران در هفت شب نظاره‌گر حمایت هنرمندان موسیقی ایران زمین از کودکان محک است. هشت گروه هنری در فستیوال موسیقی گرد هم می‌آیند تا دغدغه همراهی با کودکان مبتلا به سرطان را با فعالیت‌های حرفه‌ای و هنری‌شان همراه سازند.

به گزارش ایسکانیوز لوریس چکناوریان به همراه میترا حجار، گروه کامکارها، شهرداد روحانی، کیخسرو پورناظری و گروه شمس، سهراب پورناظری به همراه آنتونیو ری، گروه پالت و همچنین گروه‌های کامنت و داماهی در این هفت شب به اجرای برنامه می‌پردازند و 5 درصد عواید حاصل از تمام اجراها به محک اهدا خواهد شد.

از روزهای ابتدایی فعالیت محک هنرمندان یکی از مهم‌ترین گروه‌ها در دستیابی این سازمان مردم‌نهاد به اهدافش بوده‌اند. هنرمندانی که با به اشتراک گذاشتن ارزشمندترین داشته خود که شهرت، محبوبیت و اعتبارشان است، تلاش کردند تا با هنر خود جامعه را نسبت به دغدغه کودک مبتلا به سرطان آگاه کنند. بزرگانی که نامشان در تاریخ هنر ایران ماندگار خواهد ماند و تاثیر هنرمندی‌شان در مسیر مبارزه کودکان مبتلا به سرطان غیرقابل انکار است.

محک با تکیه بر ظرفیت اجتماعی کشور عزیزمان، مفتخر است که انتخاب بسیاری از هنرمندان برای عمل به مسئولیت اجتماعی‌شان و پایبندی به تعهدشان نسبت به جامعه است. افرادی که ثابت کردند انسان دوستی هنر زیستن است. حضور شاخص‌ترین و ماندگارترین هنرمندان عرصه موسیقی، سینما، تئاتر، هنرهای تجسمی همچون محمدرضا شجریان، شهرام ناظری، گروه کامکارها، زنده‌یاد جلال ذوالفنون، لوریس چکناواریان، محمد سریر، زنده‌یاد عباس کیارستمی، فاطمه معتمدآریا، رخشان بنی‌اعتماد، رضا کیانیان، مرضیه برومند، محمد احصایی، نصراله افجه‌ای، زنده‌یاد پرویز کلانتری، پرویز تناولی، زنده‌یاد صادق تیرافکن، فرشید مثقالی، ابراهیم حقیقی، احمدرضا احمدی، خسرو سینایی و صدها هنرمند بزرگ دیگر که نام بردن از همه آنها در این پیام مقدور نیست حکایت از امانتداری محک نسبت به ارزشمندترین سرمایه این هنرمندان که همانا هنر و اعتبارشان است دارد.

محک قدردان هنرمندانی است که سرمایه وجودی‌شان را با عشق به کودکان مبتلا به سرطان گره زدند و با اهدای جان ‌مایه هنری خود و اهدای عواید اجراهای هنرمندانه به هر میزان حامی محک در ربع قرن حمایت از قهرمانان کوچک مبارزه با سرطان بودند.

105105

کد خبر: 668624

وب گردی

وب گردی