نمایش 29  مجسمه سنگی اثر فاخر هنرمندان ایرانی و خارجی در مرکز شهر تهران

شهردار منطقه 11 از نصب مجسمه های سنگی سومین سمپوزیوم مجسمه سازی تهران که توسط هنرمندان ایرانی و خارجی ساخته شده اند ؛ در بوستان رازی خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز نصراله آبادیان با بیان اینکه مجسه های سومین سمپوزیوم مجسمه سازی تهران در بوستان رازی نصب شدگفت: با هماهنگی های به عمل آمده از سوی اداره زیبا سازی این منطقه 29اثر فاخر هنری سومین سمپوزیوم مجسمه سازی تهران که سال 1390 در برج میلاد برگزار شده بود ؛ در بوستان بزرگ رازی نصب شده اند و آماده بازدید علاقمندان است.

به گفته شهردار منطقه 11 ، نصب آثار فاخر هنری در فضای شهر تهران به ویژه در بخش مرکزی شهر که هویت و پیشینه تاریخی قابل توجهی نیز دارد ؛ بسیار حائز اهمیت است و ما به دنبال نمایش آثار فاخر و ماندگار در فضای شهرهستیم تا علاوه بر جنبه زیبا سازی منظر؛ توجه شهروندان را به مقوله هنر و اثر بخشی آن بر اخلاق، آرامش ،احساس احترام و سلامت روان جامعه جلب نماییم.

آبادیان افزود : 5خالق هنرمند این آثار سنگی از کشورهای سوریه ،گرجستان ،انگلستان ،ترکیه و ژاپن در این سمپوزیوم شرکت کرده اند که مجسمه های آنان نیز همراه با دیگر مجسمه ها در بوستان رازی نصب شده اند.

او همچنین با بیان این که هر کدام از این مجسمه ها داستانی دارند که خالق اثر برایشان نگاشته است ؛ با معرفی 3 اثر برگزیده این احجام هنری در سومین سمپوزیوم مجسمه سازی تهران ادامه داد: محمد رضا یزدی از ایران رتبه اول ، اکسم عبدالحمید از کشور سوریه پدید آورنده اثر "خانواده" رتبه دوم و جان گوگا بریشویلی از کشور گرجستان نیز به عنوان برگزیده رتبه سوم انتخاب شده اند و آثار معصومه روستا از ایران، یان نیوبری از سوئد و هیتوشی تاناکا از کشور ژاپن در این جشنواره شایسته تشویق شناخته شدند .

سومین سمپوزیوم مجسمه سازی تهران 31 آبان تا 10 آذر 1390 از سوی سازمان زیبا سازی شهر تهران در برج میلاد برگزار شد و هم اکنون تمامی 29 مجسمه این سمپوزیوم در بوستان رازی نصب شده اند و علاقمندان می توانند از این آثار فاخر هنری بازدید کنند.

105105

کد خبر: 668664

وب گردی

وب گردی