انتقادها از روحانی به اندازه‌ای نیست که اصلاح‌طلبان از وی عبور کنند

عضو حزب اعتماد ملی گفت: انتقاد‌های وارده نسبت به عملکرد روحانی به اندازه‌ای نیست که اصلاح‌طلبان بخواهند از وی عبور کنند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمدباقر ذاکری در واکنش به اظهارنظر برخی از اصلاح‌طلبان مبنی بر اینکه اعضای این جریان سیاسی باید در انتخابات 96 به جای روحانی از یک فرد صددرصد اصلاح‌طلب حمایت کنند، اظهار داشت: متاسفانه در دنیای فعلی ما هر کسی حرف خودش را می‌زند.

عضو حزب اعتماد ملی ادامه داد: نه تنها اصلاح‌طلبان واقعی بلکه بسیاری از اصولگرایان نیز اعلام کرده‌اند که بر اساس واقعیات داخلی و خارجی کشور باید دوران ریاست جمهوری روحانی نیز چون روسای جمهور گذشته هشت ساله شود و نباید صرفا باندی و شخصی به این مسائل نگاه کرد.

وی با تأکید بر اینکه رأی مردم در وهله اول اهمیت دارد، تصریح کرد: علاوه بر تصمیم مردم، سیاست‌گذاری جریان‌های سیاسی نیز مهم است، اما این رویه را اصلاح‌طلبان در سال 88 به هم زدند.

ذاکری تاکید کرد: اگر اصولگرایان و اصلاح‌طلبان بخواهند از رویه هشت ساله بودن دوران ریاست جمهوری یک فرد در کشورمان عدول کنند و بازی را 4 ساله بهم هم بزنند، شرایط متفاوت خواهد شد.

عضو حزب اعتماد ملی با اشاره به اینکه بهتر است همه بگذارند دوران ریاست جمهوری روحانی نیز چون روسای جمهور گذشته هشت ساله شود، گفت: بر عملکرد همه‌ دولت‌ها ایراداتی وارد است اما اینکه چقدر این نقدها منصفانه و واقعی باشد، بحث دیگری است.

وی افزود: از یک سو انتقاد‌هایی که نسبت به عملکرد روحانی می‌شود، به اندازه‌ای نیست که بخواهند از وی عبور کنند و از طرف دیگر هیچ تضمینی وجود ندارد، که جایگزین روحانی عملکرد بی‌عیب و نقصی ارائه دهد.

ذاکری در پایان خاطر نشان کرد: اگر نظام انتخاباتی ما به صورت حزبی بود و کاندیدا بر اساس برنامه‌های کمی و کیفی مشخص می‎شدند، عملکرد آن‌ها قابل بررسی بود.

202/201

کد خبر: 668701

وب گردی

وب گردی