حضور دو تصویرگر ایرانی در نمایشگاه کتاب پکن

موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران از حضور دو تصویرگر از کشورمان در نمایشگاه کتاب پکن خبرداد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران، خانم‌ها ثابت‌نیا و زحمت‌کش دو تصویرگری هستند که به دلیل راه یافتن آثارشان به کاتالوگ بلونیا (۲۰۱۶) از طرف موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در بیست و چهارمین دوره نمایشگاه کتاب پکن حضور می‌یابند.

در این دوره از نمایشگاه کتاب پکن در یک سالن مستقل ۴۰ اثربرگزیده تصویرگران منتخب جایزه براتسلاوا و ۶۰ اثر از کشور چین عرضه می‌شود. طی مکاتبات انجام شده با این نمایشگاه با درخواست حضور آثار منتخب ایرانی در کنارآثارفوق موافقت و براین اساس ۵ اثرازتصویرگران ایرانی نیز دراین نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شود.

خانم طاهره زحمت‌کش کارشناس ارشد تصویرسازی است. اثرمنتخب راه یافته به کاتالوگ نمایشگاه بلونیا-ایتالیا(۲۰۱۶) و شرکت درنمایشگاه گروه تصویرسازی آمیدا، تصویرسازی کتاب «آینه دار دوران» از جمله فعالیت‌های ایشان است. خانم سعیده ثابت‌نیا کارشناس گرافیک(طراح و تصویرگرکتاب) است. از جمله آثار منتشرشده توسط ایشان می‌توان به تصویرگری «کتاب مورچه من»، کتاب «باتاربی تار»، کتاب «یک قل دوقل»، «کتاب خرسی تنبله»، کتاب تصویرگری «تک فریم شعر کودکانه» برای مجله کوشش، تصویرگری کتاب «قورباغه‌ها امتحان تافل دارند» و طراحی پوستر زمستان ۶۶ اشاره نمود.

راهیابی آثارایشان درمسابقات کاتالوگ بلگراد و کاتالوگ ایتالیا درسال های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ ازجمله فعالیت های سعیده ثابت نیا است.

نمایشگاه کتاب پکن از تاریخ ۳ تا ۷ شهریورماه برگزار می شود. غرفه ایران در این دوره ازنمایشگاه ۱۸ متر است. نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با این نمایشگاه تفاهم نامه تبادل غرفه رایگان دارد. موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران به نمایندگی از نشر کشورمان در این دوره ازنمایشگاه حضوردارد.

508502

کد خبر: 668729

وب گردی

وب گردی