علیرضا شفقی‌نژاد:  تعامل با ارکسترهای بزرگ فرصتی برای بروز توانایی‌های نوازندگان ایرانی است

رهبر گروه کُر فیلارمونیک ایران معتقد است؛ یکی از محاسن حضور ارکسترهای بزرگ دنیا در ایران اینست که نوازندگان ایرانی فرصت پیدا می‌کنند تا توانایی‌‌هایشان را به دنیا نشان بدهند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی؛ علیرضا شفقی‌نژاد موسیقی‌دان و رهبر گروه کُر فیلارمونیک ایران با بیان اینکه حضور ارکستر جوانان جهان در تهران یک اتفاق خوب موسیقایی است، گفت: به نظر من اگر ارکسترهایی که به ایران می‌آیند از نظر فنی در سطح بالایی باشند، تاثیرات مثبتی برای موسیقی ما به همراه خواهد داشت.
شفقی‌نژاد ادامه داد: حضور ارکسترهای بزرگ از جهات مختلف اتفاق خوبی است و علاوه بر اینکه برای نوازندگان ایجاد انگیزه می‌کند، باعث می‌شود نوازندگان ما خودشان را بیش از پیش باور کرده و اعتماد به نفس‌شان بالا برود.
رهبر گروه کُر فیلارمونیک ایران با تاکید بر اینکه توانایی نوازندگان ایرانی به هیچ‌وجه از دیگران کمتر نیست، افزود: حضور ارکسترهای بزرگ در ایران فرصت مناسبی است تا ارکسترهای دیگر کشورها با توانایی و سطح کار نوازندگان ایرانی آشنا شوند.
او با اظهار امیدواری نسبت به ادامه این روند، اضافه کرد: تعامل و برگزار کنسرت مشترک بین ارکسترها در اروپا امری معمول است و امیدوارم که روند حضور ارکسترهای مطرح در ایران از این پس نیز ادامه داشته باشد.
شفقی‌نژاد تبادل تجربه و انتقال اطلاعات روز موسیقی دنیا را یکی دیگر از محاسن تعامل با ارکسترهای مطرح جهانی عنوان کرد.

گفتنی است، کنسرت مشترک ارکستر جوانان جهان با ارکستر سمفونیک تهران در قالب پروژه بین‌المللی «صدای ایتالیا برای ایران» از 20 تا 22 مردادماه در تالار وحدت برگزار می‌شود.

508502

کد خبر: 668763

وب گردی

وب گردی