معاون وزارت بهداشت: بزودی برنامه آموزش نیروی انسانی در حوزه سرطان در حوزه علوم پزشکی کشور نهایی خواهد شد

در راستای اجرای برنامه های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی ماموریت توسعه دانش علوم مرتبط با سرطان طی تفاهم نامه ای به منطقه 1 آمایشی واسپاری شده و اقداماتی در دبیرخانه این کلان منطقه در راستای این ماموریت و در سطح ملی صورت گرفته است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از معاونت آموزشی وزارت بهداشت، گزارش اجرای ماموریت توسعه دانش علوم مرتبط با سرطان در همایش دانشگاه و ماموریت گرایی که صبح روز سه شنبه 19 مرداد ماه 1395 برگزار شد توسط سرپرست کلان منطقه 1 آمایشی مطرح شد.

دکتر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت در رابطه با این گزارش گفت: بحث سرطان از جمله مباحثی است که به طور جدی در سطح جهان مطرح است و یکی از دغدغه های اصلی نظام سلامت در حوزه بیماری های غیرواگیر است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت از زحمات دانشگاههای علوم پزشکی مستقر در منطقه آمایشی 1 در زمینه توسعه علوم مرتبط با سرطان تقدیر کرد و گفت: حدود 5 درصد از مردم کشور ما مبتلا به بیماری سرطان هستند و اثرات متفاوت، بار مالی تحمیلی به افراد و نظام سلامت، از کارافتادگی و تاثیرات در زندگی افراد و همچنین اثرات روانی این بیماری برنامه ریزی مناسب برای توسعه آموزش در این حوزه را اجتناب ناپذیر می کند.

دکتر لاریجانی گفت: لازم است برنامه ریزی مناسبی برای تربیت نیروی انسانی مرتبط با حوزه سرطان صورت گیرد و در کلیه سطوح به تربیت نیرو در سطح کشور بپردازیم.

او افزود: تلاش های خوبی در منطقه 1 آمایشی صورت گرفته و برمبنای برآوردهای صورت گرفته و طی جلساتی که برگزار خواهد شد سند آموزش نیروی انسانی در حوزه سرطان نهایی خواهد شد.

20104

کد خبر: 668823

وب گردی

وب گردی