زلزله سروآباد خسارت جانی و مالی نداشت

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 4.4 ریشتر سروآباد در مرز میان دو استان کردستان و کرمانشاه را لرزاند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، آرتیکاس اقبال، مدیر کل بحران استان کردستان درباره جزئیات و خسارات ناشی از این زمین لرزه گفت: در ساعت 9:25 صبح امروز زمین لرزه‌ای به بزرگی 4.4 ریشتر سروآباد در استان کردستان را لرزاند.

او با بیان اینکه این نقطه در مرز میان دو استان کردستان و کرمانشاه بود، گفت: اطلاعات موسسه ژئوفیزیک نشان می‌دهد که کانون زمین لرزه در عمق 10 کیلومتری از سطح زمین بوده است.

مدیر کل استان کردستان با بیان اینکه پیش از این نیز از شب گذشته چندین زمین لرزه با مقیاس کوچکتر این منطقه را لرزانده بود ، گفت: اما بزرگترین آن همین زمین لرزه 4.4 ریشتری بود که در پی آن بلافاصله تیم‌های ارزیاب و عوامل امدادی به محل حادثه اعزام شده و گزارش‌های اولیه نیز حاکی از این است که این زمین لرزه هیچ گونه خسارت جانی و مالی نداشته است.

همچنین اقبال از تشکیل جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران در سروآباد خبر داد و گفت: تمامی دستگاه‌های امدادی در آماده باش هستند اما خوشبختانه وضعیت منطقه عادی است و مشکلی وجود ندارد.

او درباره اینکه چه تعداد زمین لرزه در این منطقه رخ داده است، گفت: در مجموع 10 زمین لرزه از شب گذشته تا امروز که کانون تمامی آنها سرو آباد بوده است این منطقه را تحت تاثیرقرار داده است.

20106

کد خبر: 668835

وب گردی

وب گردی