ارتقای کیفیت زندگی؛ گذر به گذر در مقیاس شهر و محله

در راستای رویکرد مدیریت شهری برای رفع مشکلات محله های محروم شهر تهران ؛نیازهای 2 محله عباسی و سلامت در بخش مرکزی شهر تهران احصاء و در اولویت برنامه های اجرایی شهرداری منطقه 11 قرار گرفت.

به گزارش ایسکانیوز نصراله آبادیان شهردار منطقه 11 در این باره گفت:در راستای اجرای ابلاغیه مدیریت شهری تهران و بهبود عملکرد در حوزه نگهداشت و ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان در سطح شهر به ویژه محلات نسبت به اجرای برنامه های ویژه اجرایی در مقیاس شهر و محله اقدام می شود.

شهردار منطقه 11 گفت: این اقدامات گذر به گذر و در قالب اجرای دستورالعمل ابلاغی در حال اجراست.

به گفته آبادیان یکی از مهم ترین مولفه های کار پیمانکاران خدمات رسانی در روز و شب است که بر این اساس طرحی از طریق منطقه به پیمانکاران مبنی بر بازدید ناظرین روز و شب نواحی به اتفاق نمایندگان پیمانکار در ساعات ابتدایی روز انجام می شود. لیکن این اقدامات در جهت نیل به خدمات بهتر شهری و افزایش میزان اثر بخشی، ارزیابی و کنترل بر عملکرد مناطق با حضور مدیران ارشد شهرداری برای اجرای برنامه ها و دستور العمل ها،ارتقاء سطح کیفی زندگی شهروندان و افزایش رضایتمندی شهروندان در حوزه نگهداشت اقدام می شود.

بر اساس این گزارش 2 محله عباسی و سلامت در محدوده منطقه 11 برای اجرای برنامه های ویژه ارتقای کیفیت زندگی انتخاب شده اند و هم اکنون اقدامات عمرانی ، خدمات شهری ، ترافیکی و اجتماعی و فرهنکی در این محله ها در دست اجراست.

اجرای اقدامات ویژه رفع مشکلات شهری در محله های محروم مرکز شهر تهران

در راستای اجرای برنامه های ویژه برای رفع مشکلات 2 محله محروم عباسی و سلامت که با محوریت شهر ، شهروند و شهرداری در دست اجراست ؛ معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 11 به تشریح این اقدامات پرداخت.

امیر حسین عساری در این باره گفت: اداره خدمات شهری در سطح محدوده محله عباسی و محله سلامت نسبت به نصب زیر مخزنی مصالحی ،رفع سد معبر، کف کشی نهر، تعویض دریچه آهنی به کامپوزیت ،رنگ آمیزی زیر مخازن و تعویض مخازن انجام داده است.

همچنین از سوی اداره ساماندهی در خصوص کنترل و مبارزه با جمعیت جانوران مضر شهری ( موش) در محلات از پیش تعیین شده ، برابر برنامه زمان بندی کانون های آلوده موش در محلات عباسی و سلامت شناسی شدند.

او افزود:در محله سلامت چهار کانون و در محله عباسی پنج کانون شناسایی شد که مقرر گردید در طول اجرای طرح جهادی ، این کانون ها از وجود این جانور پاکسازی خواهد شد .

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 11 ادامه داد: کندو کوب علف کشی و حذف تنه جوش ،خاک ریزی وکودریزی وکاشت درخت،احداث باغچه ،رنگ آمیزی نرده، شارژ کارت زرد ،اصلاح دریچه های شبکه آبرسانی ، آزاد سازی طوقه ، درخت شویی باژل گیاهی پالیزین،کاشت بربریس وپیروکانتا درخیابان قزوین-تهیه وجانمایی ، خاک ریزی وکاشت درختچه درفلاورباکس،حذف کنده، آبشوئی درختان ومرمت نواقص عمرانی بوستان رودکی نیز از سوی اداره فضای سبز به پایان رسید.

عساری گفت: با هدف ترغیب شهروندان به تفکیک پسماند از مبدأ علاوه بر برپایی ایستگاه سیار شهروندی و آموزش چهره به چهره و توزیع مخزن به اصناف و واحد های مسکونی از شهروندان فعال در طرح تفکیک پسماند از مبدا در این 2 محله تقدیر به عمل آمد

همچنین برگزاری ایستگاه سیار شهروندی، آموزش چهره به چهره شهروندان، برگزاری تور پاکسازی محیط با عروسک های باران وباراد، آموزش چهره به چهره به شهروندان- - جمع آوری پسماند خشک توسط ماشین های ملودی- - اهدای مواد شوینده به شهروندان فعال در طرح تفکیک از مبداء نیز به صورت مستمر انجام می شود.

رفع مشکلات ترافیکی محله های عباسی و سلامت در 3 مقطع زمانی

معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 11 در راستای برنامه های اجرایی مدیریت شهری برای رفع محرومیت از 2 محله عباسی و سلامت ؛ اقدامات ویژه ای را در 3 بازه زمانی آغاز کرده است.

سجاد زارع صفت معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 11 با بیان این که احصاء نیازهای این 2 محله را در چندی پیش انجام دادیم و اکنون در فاز دوم اجرای برنامه ها هستیم ؛ به تشریح برخی اقدامات انجام شده در محله های عباسی و سلامت پرداخت.

زارع صفت گفت: شناسایی نیازهای مساجد و مدارس در خصوص مناسب سازی ،ایمن سازی ،آمایش تابلو ها ، خط کشی محوری بلوک عابر پیاده ، نصب بالابر و چراغ راهنمایی و رانندگی و آموزش ارتقای فرهنگ ترافیک انجام شده است که در همین راستا 62 مورد در محله عباسی شناسایی شد.

به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 11 ، احداث پیاده راه در یکی از خیابان های محله عباسی طی 3 مقطع ، مناسب سازی عابر پیاده برای معلولین و بلوک عابر پیاده در 3 مقطع در حال انجام است.

زارع صفت افزود: در محله سلامت خط کشی محوری خیابان خرمشهر و خیابان محبوب مجاز انجام شده است. ضمن این که خط کشی خیابان محبوب مجاز برای نخستین بار در شهر تهران به صورت 3 بعدی اجرا شده تا جنبه زیبایی محیطی نیز داشته باشد.

او گفت: برگزاری کلاس ها و کارگاه های آموزش ترافیک، استفاده از کلاه ایمنی ، اعزام دانش آموزان به پارک آموزش ترافیک ،کلاس عبور و مرور از خیابان و شناخت علائم راهنمایی و رانندگی نیز همچنان در سرای محلات این دو محله در حال برگزاری است.

بر اساس این گزارش اجرای طرح های ویژه رفع مشکلات محله عباسی و سلامت تا دی ماه امسال در 3 مقطع زمانی انجام خواهد شد.

105105

کد خبر: 668864

وب گردی

وب گردی