اختصاص ارز مبادله ای به واردات پتروشیمی، زمینه ساز رانت است

همکاری بورس کالای ایران با مجتمع های پتروشیمی و صنایع پایین دست در حوزه عرضه و معاملات محصولات پتروشیمی به شیوه مطلوبی انجام شده و به طوریکه حذف کدهای معاف از مالیات توسط بورس کالا، مانع از ایجاد تخلفاتی در بازار پتروشیمی شد که این اقدام قابل تقدیر است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از دنیای اقتصاد، عباسعلی متوسلیان رئیس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی با بیان این مطلب گفت: مدیریت عرضه محصولات پتروشیمی به درستی در حال انجام است و سطح تعاملات بورس کالا با دست اندرکاران صنعت پتروشیمی بسیار بالاست.
وی همچنین با اشاره به حذف کدهای معاف از مالیات توسط بورس کالای ایران، خاطر نشان کرد: بورس کالای ایران باهمکاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی از واحدهای تولیدی مناطق آزاد بازدید کرده و سپس اقدام به حذف کدهای غیرفعال کردند که این موضوع قابل تقدیر است.
وی در ادامه افزود: حذف کدهای معاف از مالیات سبب ایجاد ثبات در عرضه و تقاضای محصولات پتروشیمی شد.
رئیس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی با اشاره به اینکه اختصاص ارز مبادله ای به واردات محصولات پتروشیمی در این حوزه ایجاد رانت می کند، خاطر نشان کرد: باید ارز تک نرخی شود، چرا که ارز چند نرخی با اقتصاد آزاد در تضاد است.
وی همچنین افزود: در صنعت پتروشیمی تعامل و واقع گرایی بزرگترین اصل است و در کشورهای در حال توسعه نیاز به تعاملات قوی وجود دارد، همچنین نیاز به ایجاد یک زبان مشترک و هم اندیشی وزارتخانه های مربوطه نیز مهم است.
به گفته متوسلیان، دولت باید شرایطی را حاکم کند که رقابت در صنعت پتروشیمی افزایش یابد تا شاهد توسعه این صنعت استراتژیک در کشور باشیم.
401 /601

کد خبر: 668878

وب گردی

وب گردی