مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی : دولت ردیف اعتباری ویژه برای ساماندهی کلیساهای آذربایجان غربی اختصاص دهد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: دولت برای مرمت و بازاسزی کلیسهای و بناهای تاریخی ویژه ردیف اعتباری اختصاص دهد.

جلیل جباری در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسکانیوز در ارومیه، حفاظت و مرمت کلیساهای آذربایجان غربی را از برنامه‌های مهم اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی خواند و اظهار داشت: از دولت خواستاریم برای مرمت کلیساها و بناهای تاریخی ویژه، ردیف اعتباری مستقل تعریف کند.

جباری تصریح کرد: برای کلیسای هفت وان که از مهم‌ترین کلیساهای استان است 90 میلیون تومان درخواست بودجه شد که 70 میلیون تومان آن مصوب شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: در شورای برنامه‌ریزی استان 4 میلیارد و 600 میلیون تومان از محل تملک دارایی‌های استان و 12 میلیارد و 840 میلیون تومان از توازن منطقه‌ای در حوزه میراث فرهنگی بودجه به تصویب رسیده است.

وی بخشی از دیگر اقدامات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی پرداخت و افزود: به سبب مداخلاتی که در سال‌های گذشته در بازار تاریخی شهرستان خوی انجام شد گنبدها و طاق‌های این بازارچه دچار آسیب شده و این اقدامات سبب به تأخیر افتادن در ساماندهی بازار خوی شده است، از دو ماه قبل اقدامات مرمت و بازسازی بازار خوی آغاز شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی به تشکیل مؤسسات صادرات‌محور حوزه صنایع دستی در آذربایجان غربی اشاره کرد و افزود: از آنجایی که تولید‌کننده به شخصه نمی‌تواند صادر کننده خوبی باشد بنابراین تشکیل این مؤسسات در قالب پروژه‌های اقتصاد مقاومتی تعریف شده است.

جباری خاطرنشان کرد: سازمان میراث فرهنگی برای مؤسسات صادرات محور سرمایه در گردش پرداخت می‌کند که ما اکنون از دارا بودن چنین موسساتی محروم هستیم و با جمعی از افراد با سابقه و توانمند در این حوزه اتاق فکری تشکیل یافته و برای ایجاد چنین موسساتی برنامه ریزی‌های لازم انجام شده است.

کد خبر: 668896

وب گردی

وب گردی