افزایش تسهیلات بانک مسکن

مدیرعامل بانک مسکن از آمادگی این بانک برای کاهش سود تسهیلات از ۱۱ درصد به ۹ درصد خبرداد و گفت: این بانک آمادگی دارد به تبع کاهش سود سپرده های بانکی، سود تسهیلات خود را از ۱۱درصد به ۹ درصد کاهش دهد.

به گزارش ایسکانیوز، محمد هاشم بت شکن شامگاه سه شنبه در نشست اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری اسلامی ایران با معاونان و مدیران وزارت راه و شهرسازی برای تحقق اقتصاد مقاومتی در این وزارتخانه افزود: در چهار ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تسهیلات مشارکت مدنی این بانک 91 درصد و تسهیلات خرید مسکن 61 درصد افزایش داشته است.

وی گفت، سرجمع پرداخت تسهیلات مسکن در این بانک در این مدت 75 درصد رشد داشته است.

وی با بیان این که در این مدت 400 هزار تسهیلات فروش اقساطی و 100 هزار تسهیلات ساخت مسکن پرداخت شده ، گفت: مجموع پرداخت تسهیلات برای واحدهای مشارکت مدنی از نظر تعداد که شعب این بانک در سراسر کشور برای ساخت مسکن پرداخت کرده اند ، 44 درصد رشد داشته است.

بت شکن گفت: بانک مسکن پرداخت 100 هزار تسهیلات برای بافت فرسوده شهری را در دستور کار خود قرار داده است. سال گذشته موفق شدیم برای 55 هزار واحد تسهیلات پرداخت کنیم، اما تاکنون یارانه 2 هزار میلیارد ریالی آن (200 میلیارد تومان) به بانک پرداخت نشده است.

به گفته مدیرعامل بانک مسکن، اگر قرار است این یارانه به بانک مسکن پرداخت نشود اجازه دهند تمام حساب های وزارت راه و شهرسازی و سازمان های تابعه آن در این بانک /تمرکز شود تا بتوانیم قیمت تمام شده منابع مالی خود را کاهش دهیم.

607/601

کد خبر: 668944

وب گردی

وب گردی