رئیس جمهور گرجستان: آماده دیدار با همتای روسی خود هستم

«گیورگی مارگولاشویلی» رئیس جمهور گرجستان امروز در اظهاراتی اعلام کرد که آماده دیدار با رئیس جمهور روسیه است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رئیس جمهور گرجستان امروز در اظهاراتی از آمادگی خود برای دیدار با همتای روس خود خبر داد.

به گزارش مهر، «گیورگی مارگولاشویلی» رئیس جمهور گرجستان امروز در سخنانی اعلام کرد: در صورتیکه دو کشور روسیه و گرجستان به برگزاری این دیدارمتمایل باشند؛ آمادگی خود برای برگزاری آن را اعلام می کنم.

به گزارش این خبرگزاری، «گیورگی مارگولاشویلی» رئیس جمهور گرجستان در این باره گفت: اگر تمایلات سیاسی از سوی دو کشور وجود داشته باشد، می توانیم این دیدار دو جانبه را اعلام کنیم. ما آماده ایم تا این دیدار را برگزار کینم.

وی ادامه داد: گرجستان دشمن روسیه نیست، بلکه تمایل دارد تا روابط دوستانه ای را با رعایت حسن همجواری و احترام به تمامیت ارضی خود با روسیه داشته باشد.

مارگولاشویلی در ادامه افزود: تنها در این صورت است که چنین دیداری از مفهوم واقعی برخوردار خواهد بود. من امیدوارم که دو کشور روسیه و گرجستان به مذاکرات راهبردی در زمینه های گوناگون بپردازند.

گفتنی است، روابط روسیه و گرجستان در سال ۲۰۰۸ میلادی به دنبال عملیات نظامی گرجستان در «اوستیای جنوبی» و «آبخازیا» به سردی گرائید.

300300

کد خبر: 668955

وب گردی

وب گردی