مرگ ۲۲ نوزاد در یک بیمارستان در بغداد/  وزیر بهداشت عراق برای استعفا اعلام آمادگی کرد

در پی آتش‌سوزی در بیمارستان دولتی در پایتخت عراق وزیر بهداشت آمادگی خود برای استعفا را اعلام کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، به نقل از سایت شبکه اسکای نیوز عربی، مقامات دولت عراق اعلام کردند که در پی آتش‌سوزی در بیمارستان الیرموک در بغداد ۲۲ شیرخواره جان خود را از دست دادند.

یک مقام رسمی اعلام کرد که آتش‌سوزی ناشی از تماس برق و انفجار کپسول اکسیژن در یکی از سالن‌هایی بود که خانواده‌های کودکان در آنجا مستقر می‌شوند. دفاع مدنی توانست آتش‌سوزی را خاموش کند و بسیاری از بیماران از جمله ۱۱ کودک و ۲۹ مادر در بخش زایمان را نجات دهد.

این فاجعه موجب خشم عراقی‌هایی شد که بارها برای مبارزه با فساد در خیابان‌های عراق تجمع کرده و دست به اعتراض زده‌اند. براساس سازمان بین‌المللی شفاف‌سازی عراق در بین ۱۶۸ کشور در رتبه ۱۶۱ شاخصه فساد قرار دارد.

در پی این فاجعه احتمالا اتهامات در زمینه گسترش فساد افزایش پیدا کند. در این راستا عدیله حمود،‌ وزیر بهداشت در گفت‌وگویی تلویزیونی گفت در صورت اثبات اهمال‌کاری وزاتخانه‌اش آماده است استعفا کند.

او رئیس بیمارستان مذکور را عزل کرد.

تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده نشان می‌دهد که در بیمارستان نوعی اهمال‌کاری وجود دارد و ساختمان بیمارستان وضعیت اسف‌باری دارد و وضعیت بهداشتی‌اش پایین است. بیمارستان الیرموک یکی از بزرگترین بیمارستان‌های بغداد است اما اکثر بیمارستان‌های بغداد با ضعف خدمت‌رسانی و سوء مدیریت روبه‌رو هستند.

20106

کد خبر: 668982

وب گردی

وب گردی