رشته مهندسی انرژی‌های تجدیدپذیر در دانشگاه چمران راه اندازی می شود

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز از موافقت شورای گسترش آموزش عالی با ایجاد رشته‌ی "مهندسی انرژی‌های تجدیدپذیر" در مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، دکتر عبدالله پارسا با اشاره به اخذ مجوز رشته‌های جدید در این دانشگاه، اظهار کرد: پذیرش در رشته انرژی‌های تجدیدپذیر که از رشته‌های جدید کشور است از سال آینده در دانشکده مهندسی دانشگاه آغاز می‌شود اما در صورت بررسی و مناسب‌بودن شرایط و وجود آمادگی لازم ممکن است در زمان اعلام ظرفیت تکمیلی دانشگاه‌ها پذیرش شود.

او افزود: در حال حاضر گروه مکانیک متولی این رشته است اما به‌دلیل بین‌رشته‌ای بودن این رشته، گروه‌های مختلف در آن همکاری دارند. در تلاش هستیم که در آینده دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه شهید چمران را راه‌اندازی کنیم که به‌دلیل ضوابط آموزشی، ساختاری و ... به زمان نیاز دارد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد: همچنین امسال مجوز رشته دکتری بیوتکنولوژی میکروبی اخذ شده که احتمالاً از سال آینده دانشجو می‌پذیرد؛ امسال در رشته‌های جدید حقوق قضا و حقوق عمومی در مقطع کارشناسی ارشد با ظرفیت هشت نفر و در رشته برنامه‌ریزی درسی در همین مقطع با ظرفیت 6 نفر نیز دانشجو پذیرش خواهد شد.

20104

کد خبر: 668996

وب گردی

وب گردی