معاون وزیر بهداشت: دانشگاها برای اجرای طرح تحول سلامت گام بر می دارند

معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه پیشرفت‌های خوبی در زمینه اجرای طرح تحول آموزش سلامت در دانشگاه‌ها حاصل شده است، گفت: اگر زیرساخت‌های لازم نظیر تجهیزات، منابع و اعضای هیات علمی در اختیار دانشگاها قرار بگیرد اجرای برنامه تحول آموزش با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، دکتر باقر لاریجانی گزارشی از نشست دو روزه رصد تحقق بسته‌های تحول و نوآوری آموزش علوم پزشکی ارائه کرد و گفت: فعالیت مرتبط با سلامت طی این دو روز مورد بررسی قرار گرفت که در روز اول موضوع دانشگاها و ماموریت گرایی بحث شد. در این نشست حیطه‌های مختلفی که در نقشه علمی و سیاست‌های کلان به ما توصیه شده که بااهمیت هستند به طوری که ما در این حیطه‌ها 50 ماموریت را به دانشگاه واگذار کردیم و در این جلسه از هر منطقه کلان یکی از ماموریت‌ها به عنوان مدل مورد بحث قرار گرفت و اینکه چگونه آن ماموریت می‌تواند برای تصمیم گیری‌های کلان کشور تاثیرگذار باشد.

او گفت: در روز دوم نشست نیز در خصوص بسته‌های تحول آموزش بحث شد و هر یک از مناطق ما در طول انجام ماموریت مجموعه اقدامات‌ خود را ارائه کرده و افق‌های پیش رو مورد بررسی قرار گرفت.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی برنامه‌های بسیار زیادی برای انجام تحول در آموزش پزشکی در دست اجرا دارند که هر یک از این دانشگاه‌ها می‌تواند از تجربه یکدیگر برای اجرای هر چه بهتر این برنامه بزرگ الگو بگیرد.

لاریجانی همچنین در خصوص چالش‌های پیش رو برای اجرای طرح تحول آموزش سلامت گفت: چالش‌ها و مشکلات دانشگاها عمدتا در حیطه آموزش به کمبود نیروی انسانی، اعضای هیات علمی، اعتبارات و تجهیزات آموزشی مرتبط می‌شود در واقع دانشگاه ها از منابع محدود خود استفاده می‌کنند تا به نوعی این برنامه را اجرا و ساماندهی کنند اما به نظر می رسد برای پیشرفت‌های جدی باید زیرساختهای لازم در اختیار قرار گیرد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت در پایان به چشم انداز تعیین شده در حوزه طرح آموزش اشاره کرد و گفت:‌ در حال حاضر بسیاری از اهداف دانشگاها برای اجرای طرح تحول سلامت گام بر می دارند و امروز طرح تحول سلامت به سمت اجرایی شدن حرکت می‌کند و بالاخره در بسیاری از دانشگاها برنامه‌ریزی‌ها انجام شده و عملیاتی می‌شوند به عنوان مثال تحول برای بین‌المللی شدن دانشگاها از این برنامه ها است امیدواریم در آینده به تدریج با گسترش منابع دانشگاه‌ها روند پیشرفت اجرای این برنامه مهم نیز قابل قبول و رضایت بخش باشد.

20104

کد خبر: 668998

وب گردی

وب گردی