تاسیس داروخانه‌های گیاهی خطرآفرین است

مدیر داروخانه‌های بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: تاسیس داروخانه‌های گیاهی مردم را سر درگم می‌کند و خطرآفرین است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایلنا، خیرالله غلامی مدیر داروخانه‌های بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره اعطای مجوز به داروخانه‌های گیاهی با اشاره به اینکه داروخانه‌هایی که در حال حاضر وجود دارند؛ داروهای گیاهی را هم به مردم عرضه می‌کنند، گفت: با تاسیس داروخانه‌های گیاهی مردم نیز در خدمتی که می‌گیرند؛ دچار سر درگمی خواهند شد.

او افزود: اگر داروی گیاهی برای بیماری با نسخه تجویز شده باشد، ممکن است؛ تداخلاتی با داروهای معمولی داشته باشد که اگر داروساز اطلاع از آن نداشته باشد، امکان دارد؛ برای بیمار خطرآفرین باشد.

مدیر داروخانه‌های بیمارستانی با تاکید بر لزوم توجه مسئولان به پیامدهای ایجاد داروخانه‌های گیاهی گفت: در حال حاضر دانشجویانی که در دانشکده داروسازی آموزش داده می‌شوند، می‌توانند در داروخانه‌های سطح شهر و دارو خانه‌های بیمارستانی خدمت کنند و منفک کردن اینها و قرار دادنشان در جای دیگر مشکلی را حل نخواهد کرد.

غلامی درباره تاثیرات تاسیس داروخانه های گیاهی بر فعالیت داروسازان و دارو خانه‌ها گفت: این مساله در دراز مدت می‌تواند؛ وجهه حرفه‌ای داروسازان را خراب کند به دلیل اینکه وقتی مردم از این مساله صدمه ببینند، داروسازان را مقصر می بیننند.

او تاکید کرد: دغدغه اصلی ما این است که مردم ممکن است از تفکیک محل عرضه داروهای گیاهی و داروهای معمولی صدمه ببیند و بزرگان باید توجه کنند که این مساله چه پیامدهایی را در پی دارد.

غلامی افزود: مسئولان باید توجه کنند که در حال حاضر در داروخانه‌ها، داروهای گیاهی هم عرضه می‌شود و اعطای مجوز به داروخانه های گیاهی تنها سر درگمی برای مردم ایجاد خواهد کرد.

20106

کد خبر: 669024

وب گردی

وب گردی