طنین نوای ایتالیایی‌ها برای ایران در تالار وحدت نواخته شد

نخستین کنسرت مشترک ارکستر جوانان جهان با ارکستر سمفونیک تهران، ساعاتی پیش با حضور سفرا و نمایندگان 8 کشور جهان در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، نخستین کنسرت مشترک ارکستر جوانان جهان و ارکستر سمفونیک تهران در قالب پروژه بین‌المللی «صدای ایتالیا برای ایران» ساعاتی پیش با حضور سفرا و نمایندگانی از 8 کشور جهان و تعدادی از هنرمندان و مسئولان عرصه موسیقی در تالار وحدت تهران برگزار شد.
در بخش اول این کنسرت، ارکستر جوانان جهان با رهبری دامیانو جورانا، فابریزیو فلاسکا (سولیست ویلن) و دانیل دالا برگا (سولیست ویولا)، قطعات «سلامی از عشق» اپوس12 برای ارکستر اثر ادوارد الگار، «آریا دوئت» برای ویلن، وبولا و ارکستر اثر جوزپه وردی، «قطعه‌ای دل‌انگیز و رویایی» برای ویلن و ارکستر اثر فردریک فرانسوا شوپن، «همورسک» اپوس101 برای ویولا، ویلن و ارکستر اثر آنتونین دورژاک و «اینتردوسیون و روندو» برای ویلن و اکستر اثر کامیل سن‌سانس را برای حاضران نواختند.
قسمت دوم این کنسرت که به اجرای مشترک ارکستر جوانان جهان و ارکستر سمفونیک تهران اختصاص داشت، این دو ارکستر به طور مشترک با رهبری دامیانو جورانا، سمفونی شماره 7 در لاماژور- اپوس 92 اثر لودویگ فان بتهوون را برای حاضران اجرا کردند.
شهرداد روحانی هبر ارکستر سمفونیک تهران، ادولفو بونوچی رئیس کنسرواتوار سیسیلیا، بهرام جمالی رئیس انجمن موسیقی و علی‌اکبر صفی‌پور مدیرعامل بنیاد رودکی در کنار سفرا و نمایندگانی از کشورهای ایتالیا، اسپانیا، اروگوئه، کره جنوبی، واتیکان، بلژیک، ارمنستان و پرتقال در نخستین شب کنسرت مشترک ارکستر جوانان جهان و ارکستر سمفونیک تهران به تماشای این کنسرت نشستند.
گفتنی است؛ کنسرت مشترک ارکستر جوانان جهان با ارکستر سمفونیک تهران، روزهای پنجشنبه و جمعه 21 و 22 مردادماه نیز در تالار وحدت برگزار می‌شود.

508

کد خبر: 669028

وب گردی

وب گردی