زنان ۵۱ درصد دانشجویان کل کشور را تشکیل می دهند

رئیس سازمان سنجش گفت: از کل دانشجویان کشور ۵۱ درصد خانم ها و ۴۹ درصد آقایان هستند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، دکتر ابراهیم خدایی در مراسم اختتامیه المپیاد بین المللی علمی – دانشجویی در محل دانشگاه شهید بهشتی افزود: سازمان سنجش قسمتی از زنجیره علم و دانش کشور است و طی چند سال گذشته توسعه خوبی داشته است.

او با اشاره به افزایش دانشگاهها و تعداد دانشجویان در ایران گفت: تعداد دانشگاهها و موسسات آموزش عالی در کشور به ۲ هزار و ۵۰۰ واحد رسیده است و جمعیت دانشجویی به میزان ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر افزایش داشته است.

خدایی گفت: توسعه تحصیلات تکمیلی و سهم ۱.۶ درصد تولیدات علمی ایران در دنیا و افزایش و توسعه دانشگاههای برتر بخشی از روند رشد علمی کشور است.

رئیس سازمان سنجش یادآور شد: تعداد دانشگاههای برتر ایرانی طی دو سال اخیر در میان یک درصد برتر دنیا به ۱۳ دانشگاه افزایش پیدا کرده است.

او از توسعه رشته های فنی و مهارتی، توجه به استعدادهای درخشان و نخبگان علمی به عنوان بخشی از روند توسعه علمی اشاره کرد و گفت: افزایش سهم خانم ها در ورودی رشته های نظری دانشگاهها تا حدی است که بیش از ۶۰ درصد این رشته ها به خانم ها اختصاص دارد.

رئیس سازمان سنجش یادآور شد: بهبود پیدا کردن رتبه کشور در رشته های جدید نانو، بیو و هوافضا از دیگر مواردی است که نشان دهنده رشد علمی ایران است.

او گفت: معتقدم اگر توسعه آموزش عالی به صورت متوازن و با لحاظ کردن عدالت آموزشی صورت گیرد می توانیم به آینده کشور امیدوارانه نگاه کنیم.

20104

کد خبر: 669035

وب گردی

وب گردی