مراسم تجلیل از نفرات برتر المپیاد علمی در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد/روسیه بیشترین تعداد نفرات برتر

مراسم تجلیل از نفرات برتر در بخش بین الللی هفدهمین المپیاد بین المللی ریاضی، نهمین المپیاد بین المللی شیمی و سومین المپیاد بین المللی آمار در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این مراسم که باحضور ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، حسین توکلی، قائم مقام سازمان سنجش آموزش کشور، تهرانچی ، رییس دانشگاه شهید بهشتی و سعید سهراب پور، قائم مقام بنیاد ملی نخبگان همراه بود، سعید سهراب پور قائم مقام بنیاد ملی نخبگان گفت: بنیاد ملی نخبگان وظیفه حمایت از نخبگان را برعهده دارد.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان اضافه کرد: از جمله این حمایت ها برگزاری المپیاد های مختلف در کشور است. این المپیاد هم در بخش بین المللی در 3 رشته برگزار شد. همچنین بخش ملی این المپیاد نیز در 20 رشته برگزار خواهد شد.

در ادامه این مراسم ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: سازمان سنجش آموزش کشور بخشی از زنجیره علم و فناوری کشور است و ما خوشحال هستیم که بار دیگر این فرصت برای این مرکز به وجود آمد تا برگزار کنند ه چنین رویداد علمی در کشور باشیم.

او در ادامه با باین اینکه در سالیان اخیر کشور توسعه خوبی از لحاظ علمی داشته است گفت: در طی این سالیان تعداد دانشگاه های کشور به حدود 2500 واحد افزایش پیدا کرده است. همچنین تعداد دانشجویان کشور به 4800 دانشجو رسیده است که حدود 51 درصد از این تعداد را بانوان تشکلی می دهند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: با افزایش توسعه تحصیلات تکمیلی در کشور سهم تولیدات علمی ما در سطح دنیا هم افزایش داشته و هم اکنون حدود یک و شش دهم از تولیدات علمی دنیا در اختیار ایران است. همچنین طی 2 سال گذشته تعداد دانشگاه های ما که در بین 1 درصد برتر دنیا قرار گرفته اند، 13 دانشگاه شده است.

او افزود: توسعه آموزش های فنی و حرفه ای، توجه به استعدادهای درخشان و نخبگان که برگزاری این دست همایش ها از جمله این توجهات است از دیگر اقدامات صورت گرفته اخیر است.

خدایی ادامه داد: اگر توسعه آموزش عالی در کشور متناسب با نیازهای کشور باشد قطعا می توانیم به آینده امیدوارتر باشیم. موضوع دیگر که مارا می تواند به آینده امیدوار کند، فضای آرام دانشگاه ها و پرهیز از سیاسی کاری است.

20101

کد خبر: 669069

وب گردی

وب گردی