ولایتی: حضرت رضا (ع) نقش بی بدیلی در تبیین و تبلیغ آموزه های اصیل اسلامی و دینی داشته اند

‌مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با تاکید بر نقش امام رضا (ع) در پیشرد و فراگیری اسلام گفت: خدمات امام هشتم (ع) در فضای ایجاد شده در عصر خود به منظور تبیین اسلام در نوع خود بی‌نظیر بودند.


به گزارش ایسکانیوز، علی اکبر ولایتی صبح روز پنجشنبه 21 مردادماه در مراسم بخش بین الملل چهاردهمین جشنواره فرهنگی هنری رضوی با حضور دکتر ابراهیمی رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دکتد رشیدیان استاندار خراسان رضوی، حجت الاسلام سالک و دکتر پژمان فر نمایندگان مجلس شورای اسلامی ،هشت نفر از منتخبان خادمان فرهنگ رضوی دوره چهاردهم از کشورهای مختلف، خادمان رضوی منتخب ادوار گذشته از قاره های اروپا، آمریکا و آفریقا و دیگر میهمانان داخلی و خارجی به عنوان سخنران ویژه شرکت کرد.
مشاور مقام معظم رهبری در این برنامه ضمن تشکر از مسئولان برگزاری این اجلاس با شکوه و به ویژه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و بنیاد بین المللی امام رضا (ع)، به نقش بی بدیل امام رضا (ع) در نشر و تبلیغ فرهنگ اصیل دینی و اسلامی اشاره کرد و گفت:برای هیچکدام از ایمه معصومین چنین فرصتی پیش نیامده بود که در مقاطع مختلف بتوانند اصول و ارزش های اسلامی را تبیین نمایند و حصرت رضا (ع) از این امکان به خوبی بهره برداری کردند و همین نقش را در معرفی آموزه های شیعی به انجام رساندند.
دکتر ولایتی افزود: ایرانیان هم از این میراث فرهنگی و دینی و حضور امام رضا (ع) بهره بردند و امروز مشتاقانه در گرد اهل بیت و آستان مقدس امام رضا متمسک هستند و حرم ایشان به پایگاه شیعیان منطقه مبدل شده است.
وی افزود:امروز باید تمام تلاش را در وضعیتی که با توطیه دشمنان در تلاش هستند چهره ای خشن از اسلام معرفی نمایند با توجه به شعار دقیق این اجلاس یعنی گفتگو و عقلانیت در سیره امام رضا (ع) باید در جهت معرفی آموزه های اصیل اسلامی و دینی و معرفی چهره نورانی و متعالی اسلام تلاش کرد.
اختتامیه چهاردهمین دوره جشنواره فرهنگی و هنری رضوی روز شنبه 23 مردادماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و شخصیت های داخلی و بین المللی در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

201201

کد خبر: 669088

وب گردی

وب گردی