مسترکلاس رهبری " دامیانو جورانا " در دانشگاه موسیقی برگزار شد

مسترکلاس رهبری با حضور دامیانو جورانا رهبر ارکستر جوانان جهان صبح روز پنجشنبه 21 مردادماه در دانشگاه علمی کاربردی واحد 46 تهران برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی، مسترکلاس آموزش رهبری و ویژگی های یک رهبر امروز در حالی در دانشگاه موسیقی واحد 46 برگزار شد که نادر مشایخی آهنگساز و رهبر ارکستر نیز مهمان ویژه این برنامه بود.
در ابتدای این جلسه، سوسن تقی پور ریاست دانشگاه موسیقی و روانشناس درباره همکاری دو طرفه میان دو طرف جهت تبادل دانشجو میان دو دانشگاه صحبت هایی مطرح شد.
همچنین تقاضای ایجاد تفاهم نامه ای بصورت کتبی میان دو طرف برای همکار ارکستر فرهنگ و هنر و ارکستر جوانان جهان بیان شد.قرار است این تفاهم نامه ها بعد از بررسی های بیشتر بصورت کتبی و رسمی به امضای دو طرف برسد.
بعد از اتمام این جلسه، مسترکلاس مربوطه در یکی از کلاس های دانشگاه با حضور قشر کثیری از دانشجویان دانشگاه برگزار شد.
در این کلاس که با محوریت اخلاق حرفه ای در نوازندگی آغاز و در ادامه به صحبت درباره هنر و پیچیدگی هایش کشیده شد.
جورانا در خلال صحبت هایش موسیقی را چیزی فراتر از هنرهای دیگر اعم از نقاشی و معماری دانسته و آنرا به هنری غیرقابل لمس و حسی بیان کرد.او این ویژگی را دلیل تمایز موسیقی با دیگر هنرها اذعان داشت.
وی همچنین در پایان صحبت هایش موسیقی را لازمه هر عصر دانسته و آنرا جزو واجبات خواند.
بعد از پایان صحبت های این رهبر ارکستر، دانشجویان سوالات زیادی پیرامون کار گروهی و نحو ارتباط در یک ارکستر بیان کردند.
در انتهای این کلاس، استاد الیاس طغیانی نوازنده نی،مشاوره موسیقی،تئوری ودشیفراژ و آواز سنتی یک قطعه کوتاه را با نی اجرا کرده و سپس با همراهی پیانو قطعه ای را با آواز سنتی اجرا کردند.
در پایان هم لوح تقدیری به همراه هدیه ای از طرف مدیریت دانشگاه به رهبر ارکستر جوانان جهان اهدا شد.

508

کد خبر: 669090

وب گردی

وب گردی