مسئول آزمون‌سازی مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت از اعلام نتایج آزمون Ph.D (دکتری تخصصی) پزشکی خبر داد و گفت: داوطلبان از امروز پنج‌شنبه ۲۱ تا شنبه ۲۳ مرداد فرصت دارند نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا؛ دکتر مجید اکبری با اعلام این مطلب اظهار کرد: ۷۰ درصد نمره داوطلبان آزمون Ph.D (دکتری تخصصی) پزشکی کتبی و ۳۰ درصد آن بصورت شفاهی محاسبه می شود.

وی در ادامه افزود: تنها اسامی داوطلبان مجاز به انتخاب رشته، در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت به نشانی http://www.sanjeshp.ir قرار گرفته است.

دکتر اکبری همچنین تصریح کرد: هر فرد براساس نمره و انتخاب رشته، برای انجام مصاحبه شفاهی به سه قطب از ١٠ قطب آموزشی معرفی خواهد شد.

مسئول آزمون سازی مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت تاکید کرد: توصیه می‌شود تمامی داوطلبان همه اولویت‌ها و دانشگاهها را انتخاب کنند تا احتمال معرفی آنان برای مصاحبه به دانشگاه‌های بیشتر و در نهایت قبولی آنها افزایش یابد.

دکتر اکبری اضافه کرد: حدود ۶۰۰۰ نفر در آزمون Ph.D (دکتری تخصصی) پزشکی امسال شرکت کردند که از این تعداد ۲۰۷۴ نفر برای مصاحبه شفاهی دعوت شده و در نهایت حدود ۱۱۰۰ نفر پذیرفته خواهند شد.

وی گفت: مصاحبه شفاهی داوطلبان از ۳۱ مرداد آغاز و تا ۱۷ شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: داوطلبان از امروز تا ۲۵ مرداد می‌توانند مدارک و مستندات علمی خود نظیر مقاله را برای لحاظ در آزمون شفاهی از طریق سایت مرکز سنجش پزشکی ارسال کنند.

دکتر اکبری در پایان تاکید کرد: به داوطلبان توصیه می‌شود قبل از اقدام به انتخاب رشته؛ دفترچه راهنمای "انتخاب رشته" را بطور دقیق مطالعه کنند.

۲۰۲۰

کد خبر: 669105

وب گردی

وب گردی