تهران- ایسکانیوز: اکنون بزرگ‌ترین اقیانوس دنیا هم نمی‌تواند بر سر راه گوگل قرار بگیرد. ابرجستجوگر دنیا یعنی گوگل، در حال پیوستن به پنج کمپانی دیگر برای ساختن کابل‌های زیردریایی۳۰۰ میلیون دلاری اقیانوس آرام است که اینترنت را برای کاربران آسیایی پرسرعت‌تر خواهد کرد.


این کابل زیردریایی دو موقعیت ساحلی ژاپن را به شهرهای ساحلی بزرگ در غرب اعم از لس‌آنجلس، سن‌فرانسیسکو، پورت‌لند و سیاتل متصل خواهد کرد. به محض کامل شدن این کابل، اینترنت با سرعت ۶۰ ترابایت بر ثانیه عمل خواهد کرد که ده میلیون بار سریع‌تر از کابل‌ مودم‌های معمولی است.


اورس هولزل، مدیر فنی ارشد گوگل امروز در پستی در گوگل‌پلاس گفت: "چه برای بیش از یک میلیارد استفاده‌کننده‌ی اندروید و چه برای سازندگان محصولات روی پلت‌فرم‌های گوگل، ما در گوگل می‌خواهیم که سریع و قابل اعتماد باشیم و برای آن به یک شبکه‌ی بزرگ احتیاج داریم. گاهی اوقات سریع‌ترین راه، احتیاج به عبور از اقیانوس را دارد."


کمپانی آی‌تی و شبکه‌ای که قرارداد این کابل را برده است بر طبق خبری از NEC ساخت این مجموعه را فوراً آغاز خواهدکرد. آغاز به کار این پروژه برای سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۶ برنامه‌ریزی شده است.


این اولین باری نیست که گوگل برای بهبود اینترنت به زیر آب‌ها رفته است. در سال ۲۰۰۸ نیز آن‌ها روی کابلی که ژاپن را به جنوب‌شرقی آسیا متصل می‌کرد سرمایه‌گذاری کردند. گوگل یونیتی را هم پشت سر گذاشته، کابل زیردریایی دیگری که در سال ۲۰۱۰ بین آمریکا و ژاپن شروع به کار کرد. طبق گفته‌ی شبکه‌‌ی کابل‌های زیردریایی این کابل گنجایش ۷٫۶۸ ترابایت بر ثانیه را دارد که به این معناست که کابل جدید در دریاها غوغا به‌پا خواهدکرد.


کد خبر: 66912

وب گردی

وب گردی