پیشنهاد 16 تیمی شدن لیگ دسته یک فوتبال

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران گفت که پیشنهاد 16 تیمی شدن تیم های حاضر در رقابت های فوتبال لیگ دسته اول به هیات رئیسه فدراسیون فوتبال ارائه شده است .

به گزارش ایسکانیوز، غلامرضا بهروان عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در ساری افزود : اگر 2 تا سه هفته دیگر این پیشنهاد به تائید برسد ، از امسال 16 تیم شدن تیم های حاضر در رقابت های لیگ دسته اول عملیاتی می شود و در غیر این صورت لیگ سال آینده به طور حتم 16 تیمی خواهد بود.
وی گفت که با اجرای این پیشنهاد، 2 تیم از رقابت های دسته اول به لیگ برتر صعود می کنند و 2 تیم نیز از لیگ دسته دوم به این رقابت ها می آیند.
** نرخ خرید و فروش تیم در لیگ برتر و دسته اول
بهران همچنین نرخ خرید و فروش تیم ها در رقابت های لیگ برتر را حدود 250 تا 300 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت : سرمایه گذاران بخش خصوصی به خاطر قیمت بالا ، برای تیم داری در این رقابت ها به استان هایی می روند که بتوانند کمک های حاشیه ای از قبیل زمین دریافت کنند.
وی اضافه کرد : به دلیل این رویکرد سرمایه گذاران ، هم اکنون ما در لیگ برتر 16 تیم داریم که صرفا مربوط به 6 استان کشور هستند و تیمداری در این استان ها از سوی صنایع بزرگ و حامیان مالی قدر انجام می شود و یا با تشویق ، سرمایه گذاران بخش خصوصی تیمداری می کنند.
رئیس کمیته مسابقات فدراسیون فوتبال ایران گفت که استانی مانند مازندران با وجود داشتن بیشترین بازیکن در لیگ برتر کشور ، به دلیل محدودیت مالی و نبود اسپانسر نمی تواند تیم در لیگ برتر داشته باشد.
بهروان افزود : در این استان شمال کشور سرمایه گذارانی حاضر می شوند در بخش تیم داری بیایند که بتوانیم زمین مورد نیاز و یا سایر مشوق ها را داشته باشیم که به دلیل محدودیت واگذاری زمین در مازندران، سرمایه گذاران حاضر به تیم داری در لیگ برتر نیستند.
وی ادامه داد : در سال های اخیر رایزنی زیادی برای خرید امتیاز یک تیم برای مازندران انجام شد، ولی همین محدودیت ها باعث شد تا کسی حاضر به تیمداری در این خطه شمال کشور نباشد.
رئیس هیات فوتبال مازندران ضمن قدردانی از مالکان تیم های نساجی و خونه به خونه این استان در رقابت های لیگ دسته اول گفت که ما در فدراسیون به این تیم ها نیز کمک هایی داریم و در سال جاری نیز نساجی با وجود بدهی با کمک هیات فوتبال استان توانست جواز بازی لیگ دسته اول را دریافت کند.
وی بالا رفتن دستمزد بازیکنان مازنی را از دیگر علت بی تیمی این استان در رقابت های لیگ برتر اعلام کرده است.
مازندران 43 بازیکن در رقابت های فوتبال طراز اول کشور دارد که در تیم های خارج از استان توپ می زنند و بیشتر بازیکنان این استان در تیم های پایتخت حضور دارند.

601/401

کد خبر: 669125

وب گردی

وب گردی