رسانه‌ها تاثیر بسیاری در ارتقای توان بازدارندگی دفاعی کشوردارند

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به نقش رسانه‌ها در شناساندن این نیرو به مردم گفت: زمانی که رسانه‌ها به صحنه آمدند، خبرنگاران توانستند مظلومیت نیروی دریایی ارتش را از بین ببرند و این نیرو را به خوبی در میان مردم بشناسانند.

به گزارش ایسکانیوز، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در مراسم گرامیداشت روز ارتش، با اشاره به اهمیت کار رسانه‌ها در کشور اظهار کرد: خبرنگاران در همه ابعاد یک جامعه از قبیل سیاسی، اقتصادی ، اجتماعی و نظامی دارای مقام بسیار ارزشمندی هستند و می‌توانند در ارتباط جایگاه کشور گام های بسیاری بردارند.

وی با بیان این‌که «باید بتوانیم هدفگذاری خوبی در رسانه‌های کشور جهت ارتقای جایگاه کشور و هم‌چنین افزایش روحیه مردم برداریم» به نقش رسانه‌ها در افکار عمومی و هم‌چنین مجامع بین‌المللی اشاره و خاطرنشان کرد: مهمترین موضوعی که امروز در بحث امنیت و توان دفاعی کشور می‌تواند کمک کننده نیروهای نظامی باشد، نشان دادن توان بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران در سطح دنیا است.

وی با تاکید بر این‌که «رسانه‌ها فعالیت‌های نیروهای مسلح را به خوبی برای مردم داخل و دنیا منعکس می‌کنند» گفت:‌ ما همواره در رزمایش‌های مختلف به ویژه رزمایش‌های دریایی اقدام تاکتیکی بسیاری انجام می‌دهیم اما این اقدامات را صرفا افراد حاضر در میدان رزمایش مشاهده می‌کنیم. اما آن کسی که باعث در معرض نمایش قرار گرفتن این اقدامات و نمایش آن‌ها به مردم کشور و هم‌چنین خارج از کشور می‌شود رسانه‌ها و خبرنگاران هستند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: رسانه‌ها در ارتقای توان بازدارندگی دفاعی کشور تاثیر بسیار زیادی دارند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر این‌که «رسانه ها باید توانمندی‌های نیروهای انتظامی را در معرض نمایش بگذارند» افزود: نشان دادن توانمندی‌های نظامی و هم‌چنین توانمندی‌های نیروی نظامی در ساخت تجهیزات مورد نیاز از جمله مواردی است که باید توسط رسانه‌ها به جهت خوشحالی مردم کشور و هم‌چنین آگاهی خارجی ها از توانمندی‌های موجود در کشور در عرصه ساخت و تولید تجهیزات نظامی به نمایش گذاشته شود.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره نقش رسانه ها درشناخته شدن نیروی دریایی ارتش کشورمان در سطح داخل و خارج اظهار کرد: مقام معظم رهبری چندی پیش طی سخنانی فرمودند که نیروی دریایی منزوی بود اما امروز با کمک رسانه‌ها میان مردم و جامعه وحتی در دنیا شناخته شده است.

سیاری خاطر نشان کرد: مشاهده میکنیم که زمانی که رسانه ها به صحنه آمدند خبرنگاران توانستند مظلومیت نیروی دریایی ارتش را از بین ببرند و این نیرو را به خوبی در میان مردم بشناسانند.

وی هم‌چنین به نقش رسانه‌ها در فرهنگ سازی و متوجه کردن جامعه نسبت به دریا و ظرفیت های دریا اشاره کرد و گفت:‌ دریا برای همه دنیا مهم است و هر کشوری که بتواند از دریا استفاده کند پیشرفت خواهد کرد در همین زمینه نیروی دریایی ارتش تا کنون تلاش کرده است تا با همکاری با آموزش و پرورش دانشگاه ها و هم‌چنین رسانه‌های مختلف مردم را با دریاها و نقش آن‌ها آشنا کند اما در این زمینه رسانه ها نقشی اساسی تری در فرهنگ سازی استفاده از دریا در میان مردم دارند.

201÷/201

کد خبر: 669148

وب گردی

وب گردی