«شب کامکارها» در نیاوران

نخستین کنسرت «شب‌های موسیقی بارانا» در حالی برگزار شد که جمعیت بسیاری روی استخر کاخ اختصاصی نیاوران که به نظر می‌رسید به وسیله تخته‌ای پوشانده شده بود، اجرای کامکارها را تماشا کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، شامگاه 21 مرداد ماه، نخستین کنسرت «شب‌های موسیقی بارانا» روی استخر کاخ نیاوران برگزار شد و تماشاگران به محض اینکه متوجه می‌شدند روی صفحه‌ای حرکت می‌کنند که زیرش استخر خالی از آب است، با احتیاط بیشتری قدم برمی‌داشتند.

نخستین شب این برنامه به گروه کامکارها تعلق داشت که در دو بخش فارسی و کُردی اجرا شد. در بخش نخست، «در طرب هوای تو»، «غم هجران»، «حجاب چهره جان» و منظومه مولانا و در بخش دوم «آه سرد»، «گهواره»، «انار»، «میوه رنگارنگ»، «بگذار بروم»، «سودای عشق» و «کج کلاه من» اجرا شد.

اجراهای «انار»، «بگذار بروم» و «کج کلاه من» که از موسیقی‌های فولکلور کردی هستند با استقبال بسیار خوبی از سوی تماشاگران مواجه شد، تا جایی که گروه کامکارها به احترام تشویق‌ها و درخواست مردم، یک قطعه بیشتر اجرا کردند.

نخستین برنامه از 9 شب موسیقی بارانا با استقبال خوبی مواجه شد و با اینکه نیم‌ساعت از شروع کنسرت گذشته بود همچنان بسیاری وارد محوطه برگزاری می‌شدند و در حین اجرا دنبال شماره صندلی خود می‌گشتند. در حالیکه روی بلیت‌های صادر شده تاکید شده بود «درب های سالن با آغاز برنامه بسته خواهد شد».

همچنین با اینکه در بلیت‌ها قید شده بود «این برنامه میزبان کودکان بیش از 7 سال است»، اما بسیاری از خانواده‌ها با کودکان زیر 7 سال خود برای دیدن اجرا آمده بودند.

اصغر فرهادی، رخشان بنی اعتماد، شمس لنگرودی، هومن برق نورد، میترا حجار و شقایق دهقان از جمله مهمانان اجرای کامکارها بودند.

این کنسرت که قرار بود در کاخ گلستان برگزار شود، به گفته مدیر اداره کل موزه‌ها به دلیل نبودِ شرایط پذیرایی (سرویس بهداشتی) برای مردم در کاخ گلستان به کاخ نیاوران منتقل شد. برگزاری کنسرت در بناهای تاریخی موجب اعتراض برخی از کارشناسان و دوستداران میراث فرهنگی که معتقدند برگزاری چنین برنامه‌هایی در چنین بناهای موجب آسیب رساندن به آنها می شود، واقع شده است.

«شب‌های موسیقی بارانا» که از شب پنجشنبه 21 مرداد در کاخ نیاوران شروع شده، تا 29 مرداد ماه ادامه دارد. براساس اعلام برگزارکنندگان، پنج درصد از فروش بلیت‌های این برنامه به کودکان مبتلا به سرطان تحت حمایت محک و همچنین درصدی دیگر از فروش برای حمایت از موسیقی‌دانان در حوزه‌ سلامت و رفاه در نظر گرفته شده است .

502502

کد خبر: 669170

وب گردی

وب گردی