ایرانیان چقدر گیم بازی می‌کنند؟

مدیر مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال باارائه توضیحاتی درباره آمارهای جدید رسمی در حوزه بازی های دیجیتال عنوان کرد: در حال حاضر حدود ۳۰ درصد ایرانیان کاربر این بازی ها هستند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، سید محمد علی سید حسینی اظهار کرد:‌ بیش از ۱۵ هزار نفر به عنوان نمونه آماری در سراسر کشور و در کلان شهرها، شهرهای مختلف و روستاها مورد مصاحبه قرار گرفته‌ و برای اولین بار در این حوزه پیمایشی وسیع در سطح کشور صورت گرفته است.

مدیر مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال (دایرک) همچنین متذکر شد البته ‌در سال ۱۳۹۲ نیز پژوهش‌هایی در این زمینه صورت گرفته‌ بود که در قالب آن ۴۵۰۰ نفر مورد سوال قرار گرفتند اما در پیمایش اخیر این رقم به بیش از سه برابر افزایش پیدا کرده و بر اساس آمارهای بدست آمده، در کشور حدود ۲۳ میلیون بازیکن بازی‌های دیجتال وجود دارد.

سید حسینی همچنین عنوان کرد: به این ترتیب این آمار گویا آن است که حدود ۳۰ درصد جمعیت کشور که به عبارت دیگر می توان گفت حدود یک سوم از جمعیت ایران را تشکیل میدهند جزو جامعه علاقمندان و بازیکنان بازی های دیجیتال به شمار می‌روند.

مدیر مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال در بخش دیگری از صحبت های خود متذکر شد براساس آمارهای بدست آمده حدود هشت میلیون و ۵۰۰ هزار نفر یا ۳۷ در صد بازی‌کنان کشور را زنان تشکیل می دهند و بر خلاف تصور غالب که کودکان را بیشترین مخاطب بازی‌ها می داند؛ نوجوانان وجوانان در بازه سنی ۱۲ تا ۱۹ سال بیشترین مخاطبان این بازی‌ها در ایران هستند.

وی میانگین سنی بازیکنان ایران را در سال ۱۳۹۲ حدود ۱۶ سال دانست و افزود: بر اساس پیمایش جدید این آمار در سال ۱۳۹۴ به ۲۱ درصد افزایش یافته است که این موضوع نشان دهنده آن است که سن بازی در ایران رو به افزایش است و دیگر نمی توان به طور صرف بازی‌های دیجیتال را مختص کودکان دانست.

سید حسینی عنوان کرد: بر اساس آمارها ایرانیان به طور متوسط از شش سال گذشته بازی‌های دیجتال را شروع کرده‌اند که این موضوع گویای آن است که در واقع نسل جدید بازی‌های دیجیتالی کاربران موبایل هستند و دیگر تصور بازیکنانی که تنها پشت کامپیوتر مشغول بازی هستند با واقعیات جامعه همخوانی ندارد.

مدیر مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال ادامه داد: ‌بازیکنان در مورد بازیهای دیجیتال بیشتر با دوستان و خانواده خود صبحت می کنند و بر خلاف تصور فعلی بحث در مود بازی‌ها کمتر در فضای مجازی صورت می‌گیرد. این مسئله گویا آن است که این بازی ها به زندگی افراد نفوذ کرده است.

وی ادامه داد :بر اساس نتایج پیمایش مذکور اولویت بازیهای دیجیتال در میان بازیکنان آنان بعد از تماشای تلویزیون و گوش دادن به موسیقی اولویت سوم به شمار می‌رود و بر خلاف تصور عموم مردم یکی از سه تفریح اول بازیکنان ایرانی تقریحات ورزشی است.

مدیر مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال در مورد گزارش مصرف نیز متذکر شد که تعداد پرداخت کنندگان برای بازی ها به هفت میلیون نفر در کشور افزایش یافته است و سهم بازی‌های ایرانی در بازار بازی‌های کشور از یک درصد در سال ۱۳۹۰ به پنج درصد در سال ۱۳۹۴ افزایش یافته است.

وی در پایان نیز خاطر نشان کرد: آمار ثبت شده ۱۱ کلان شهری که در این مورد بررسی و پیمایش قرار گرفته اند به زودی منتشر خواهد شد.

20101

کد خبر: 669184

وب گردی

وب گردی