رونمایی از طرح «وی آی پی» کارفرمایان خوش حساب

طرح «وی آی پی» ویژه کارفرمایان خوش حساب در شعبه ١٧ تامین اجتماعی تهران بزرگ، رونمایی شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، ناهید حیدری مدیر کل تامین ‌اجتماعی غرب تهران بزرگ گفت: طی ٣ سال گذشته اقدامات خوب و شایسته‌ای در راستای بهینه‌سازی خدمات در این سازمان انجام گرفته است و خدمات زیربنایی آن با توجه به تاکیدات مدیر عامل سازمان در بهره‌گیری از آی. تی در زمینه‌های مختلف کاری و ماموریتی با تلاش همکاران ستادی و ایجاد کارگروه‌های تخصصی مهیا شد.

او گفت: هدف سازمان از حرکت به سمت خدمات آی. تی؛ افزایش رضایتمندی کارگران و کارفرمایان است و تلاش سازمان بر آن است تا خدمات الکترونیکی را نهادینه کند.

حیدری به طرح S.S.N اشاره و آن را انقلابی بزرگ در سازمان عنوان کرد و افزود: اگر امروز شاهد آن هستیم که ابلاغ‌های کارفرمایی و صورت‌حساب‌ها به صورت الکترونیکی انجام می‌شود، فقط به خاطر خواسته‌ها و مطالبات کارفرمایان و کارگران محقق شده است، به طوری‌که به عنوان نمونه در حال حاضر افراد می‌توانند از طریق تلفن همراه حق بیمه خود را پرداخت کنند.

او افزود: در بحث بهینه ارائه نحوه خدمات چند طرح در دست اقدام است که دو طرح آن در هفته های اخیر رونمایی شد. حذف پرونده‌های کاغذی در دستور کار سازمان قرار دارد که این طرح در شعبه ٢٥ رونمایی شد و بیش از ٧٠درصد پرونده‌های این شعبه الکترونیکی شده و بالغ بر یک میلیون و ٦٠٠ ورقه تولید نسخ الکترونیکی در این شعبه انجام شده و بیمه‌شده هنگام مراجعه به شعبه از طریق اطلاعات موجود در سیستم می‌تواند خدمات مورد نیاز خود را دریافت کند.

حیدری اظهار امیدواری کرد که گام بعدی، الکترونیکی کردن پرونده‌های مطالباتی و درآمدی است تا دیگر چیزی به عنوان نسخ کاغذی در شعب وجود نداشته باشد.
حیدری گفت: بسیاری از این‌گونه اقدامات در راستای بهنیه‌سازی خدمات رونمایی شده است و در حال حاضر در سطح استان‌ها و کشور بیش از ٩٩درصد لیست‌هایی که ماهیت دریافت الکترونیکی دارند، از این طریق دریافت می‌شوند.

مدیر کل تامین‌ اجتماعی غرب تهران ادامه داد: سازمان همگام با بهینه‌سازی خدمات در راستای بهینه‌سازی نحوه ارائه خدمات نیز تولید فکر کرده است تا مطالبات ذینفعان سازمان را مهیا سازد که در این زمینه می‌توان به طرح خدمات نوین اشاره کرد. طرح خدمات نوین در دو شعبه پرتردد تهران از جمله شعبه ٢٨ رونمایی شد.

اوو افزود: تعدد امور و فرایندهای تخصصی در هر یک از واحدهای سازمان متنوع و انبوه است و بیمه‌شده وقت زیادی را برای دریافت خدمات مورد نیاز خود در شعبه صرف می‌کند، اما در حال حاضر با برنامه‌ریزی‌هایی انجام‌شده صرف زمان به حداقل رسیده و در طرح خدمات نوین، فرد در یک باجه خدمات خود را در کمترین زمان ممکن دریافت می‌کند.

حیدری به طرح ویژه‌گرایی برای کارفرمایان خوش‌حساب اشاره کرد و گفت: این طرح کاملا پایه و اساس علمی داشته که مشارکت کارفرمایان را در نحوه ارائه خدمات محقق می‌سازد.

او ادامه داد: با توجه به خواسته‌های کارفرمایان واحد وی‌.آی. پی مخصوص کارفرمایان خوش‌‎حساب در شعب ١٧ و ١ ایجاد شده است تا بتوانند در زمان‌های پرتردد و شلوغی مراجعه‌کنندگان در کمترین زمان ممکن خدمات و مطالبات خود را دریافت کنند.

مدیر کل تامین‌اجتماعی غرب تهران بزرگ افزود: در واحد وی. آی. پی نمایندگان متخصص و با اخلاق از واحد نامنویسی، مستمری، درآمد و امور بیمه‌شدگان حضور دارند و مشغول ارائه خدمت به کارفرمایان هستند و از آنجایی‌که کارفرمایان خوش‌حساب، سازمان را در ایفای تعهدات به موقع خود یاری می‌رسانند، بنابراین سعی کرده‌ایم تا شرایطی ویژه برای آنها فراهم شود.

او افزود: در وی. آی. پی بخش نظرسنجی نیز فعال شده است تا در خصوص نحوه ارائه خدمات از نظرات کارفرمایان استفاده شود.
حیدری افزود: این طرح در حکم نهالی است که ریشه دوانیدن آن به مشارکت کارفرمایان که همانا صاحبان اصلی صندوق هستند، بستگی دارد و امیدواریم با همکاری و مشارکت فعالانه آن‌ها این طرح را در سایر شعب نیز راه‌اندازی کنیم.

صاحبان اصلی سازمان تامین اجتماعی کارگران و کارفرمایان هستند

عبدالرحمان تاج‌الدین معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تامین اجتماعی نیز در این مراسم گفت: سازمان تامین ‌اجتماعی بیش از نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش دارد و مکفل امور ٣ میلیون بازنشسته و مستمری‎بگیر است و ماهانه بیش از یارانه دولت بابت حقوق مستمری‌بگیران و بازنشستگان و همچنین بیش از ٥ هزار میلیارد بابت تجهیز و توزیع منابع پرداخت می‌کند.

او با بیان اینکه بیش از ٩٠ درصد درآمد سازمان تامین اجتماعی از طریق کارفرمایان محقق می‌شود، گفت: اگر جامعه کارفرمایی به سازمان اعتماد نمی‌کرد، به طور قطع امروز با مشکلات عدیده‌ای مواجه بودیم و همواره اعتقاد سازمان بر آن است که صاحبان اصلی سازمان کارگران و کارفرمایان هستند.

تاج الدین افزود: طرح‌های اجراشده در سازمان در راستای بهینه‌سازی خدمات و بر اساس اعتقاد سازمان و رویکرد دولت تدبیر و امید و همچنین توصیه وزیرکار، هیات امنا و مدیر عامل سازمان و همکاران وی انجام شده است.

معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: با توجه به ظرفیت کارشناسی عظیم سازمان می‌توانیم گام‌های بلندی در راستای بهینه‌سازی خدمات برداریم و هدف اصلی ما نیز در این مسیر حفظ کرامت انسانی جامعه بیمه‌شده و کارفرمایی است که به سازمان اعتماد کرده و برحسب اعتماد آنها سازمان توانسته است چتر حمایتی خود را گسترده‌تر از همیشه برافرازد.

او گفت: اجرایی کردن این طرح‌ها باعث می‌شود تا سازمان بر روی ریل حفظ و کرامت انسانی صاحبان سازمان حرکت کند و در بهینه سازی خدمات و رشد و بالندگی هر چه بیشتر سازمان تلاش شود. تعامل سازمان با نمایندگان مجلس آنها را در بررسی طرح و لوایح مربوط به مباحث تامین‌اجتماعی کمک خواهد کرد و همچنین می‌توانند سازمان را در بهینه‌سازی خدمات یاری رساند.

20103

کد خبر: 669195

وب گردی

وب گردی