ناوگان اتوبوسرانی پایتخت فرسوده تر شده است/ آماده باش برای  سال تحصیلی

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اشاره به فرسوده تر شدن ناوگان اتوبوسرانی گفت: تا پایان مرداد ماه ۵۰ اتوبوس تک کابین وارد ناوگان اتوبوسرانی می شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، پیمان سنندجی با اشاره به برنامه ریزی ناوگان اتوبوسرانی برای مهر ماه گفت: مهم ترین برنامه در مهرماه تکمیل و تأمین ناوگان اتوبوس است. ناوگان اتوبوسرانی نسبت به سال گذشته کم شده و از طرفی فرسودگی اتوبوس ها نیز افزایش یافته است.

او درباره نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران گفت: برای نوسازی ناوگان دو موضوع اهمیت دارد که یکی مربوط به نوسازی اتوبوس های فرسوده بوده و دیگری تأمین و ورود اتوبوس های جدید به ناوگان اتوبوسرانی است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران همچنین از ورود ۵۰ دستگاه اتوبوس تک کابین جدید تا آخر مردادماه به ناوگان اتوبوسرانی خبر داد و گفت: این اتوبوس ها ساخت داخل هستند.

ورود ۴۵۰ اتوبوس تک کابین

او افزود: همچنین قرار است با همکاری بخش خصوصی ۵۰۰ دستگاه اتوبوس جدید( ۴۵۰ تک کابین و ۵۰ مینی بوس) را بتوانیم تا اواخر مهر ماه وارد ناوگان اتوبوسرانی کنیم که تأمین اتوبوس های جدید اتفاق خوبی در این حوزه به شماره می رود.

سنندجی در ادامه به نوسازی مینی بوس ها اشاره کرد و گفت: مکاتباتی برای موضوع نوسازی مینی بوس ها انجام دادیم اما به دلیل عدم تعهدی که سازمان ها به این موضوع دارند، باید تغییر روش داده بنابراین برای نوسازی مینی بوس ها به ازای هر دستگاه ۲۰ میلیون تومان وام بلاعوض اعطا می شود و موضوع نوسازی مینی بوس ها امسال تعیین تکلیف خواهد شد.

افزوده شدن ۳۰ اتوبوس به سرویس مدارس استثنایی

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران همچنین درباره تأمین سرویس مدارس استثنایی نیز توضیح داد: موضوع سرویس مدارس استثنایی جزو اولویت های ما قرار دارد. سال گذشته ۵۵ دستگاه اتوبوس سرویس استثنایی مشغول به فعالیت شد که امسال ۳۰ دستگاه جدید افزوده شد و خوشبختانه این مسأله را به عنوان یک مسئولیت اجتماعی به طور جدی دنبال می کنیم.

گازسوزها در محدود زوج و فرد

او در ادامه به اجرای طرح LEZ اشاره کرد و گفت: ما برای اجرای این طرح مشکلی نداریم. در حال حاضر ۶۳۰۰ دستگاه اتوبوس در شهر تهران فعال است که نیمی از این تعداد گاز سوز بوده و ۱۲۰۰ دستگاه اتوبوس نیز دوکابین هایی هستند که از استاندارد یورو ۳ و یورو۴ بهره مند هستند.

سسندجی افزود: هم اکنون بسیاری از اتوبوس های گازسوز را در محدوده های زوج و فرد قرار دادیم و این اتوبوس ها استاندارد هستند ضمن اینکه اتوبوس های فرسوده دیزلی را از مناطق مرکزی خارج کردیم.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران همچنین به موضوع نصب فیلتر دوده در اتوبوس ها اشاره کرد و گفت: موضوع نصب فیلتر دوده ها در حال انجام است که امیدواریم همزمان با ورود دستگاه های جدید بتوانیم از اتوبوس هایی که فیلتر دوده بر روی آن ها جذب شده است نیز رونمایی کنیم.

20103

کد خبر: 669207

وب گردی

وب گردی