پاریس اقدام اسرائیل در تخریب ساختمان‌های کرانه باختری را محکوم کرد

فرانسه اقدام ارتش رژیم صهیونیستی در تخریب ساختمان‌هایی را که با پول دولت پاریس در کرانه باختری ساخته شده بود، محکوم کرده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از رویترز، پاریس روز پنجشنبه اقدام ارتش اسرائیل در تخریب ساختمان هایی را که با پول فرانسه در کرانه باختری رود اردن ساخته شده، محکوم کرد و این اقدام را مغایر با قوانین بین المللی ارزیابی کرده است.

به گزارش تسنیم، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه تاکید کرد: تخریب تاسیسات و زیرساختهای کشاورزی در منطقه "نبی ساموئل" طی هفته گذشته سومین مورد از تخریب ساختمان هایی است که با کمکهای انساندوستانه فرانسه در کرانه باختری ساخته شده است.

رژیم صهیونیستی در ماه فوریه نیز یک مدرسه را در کرانه باختری تخریب کرد. سخنگوی وزارت خارجه فرانسه تصریح کرد: ما از مقامهای اسرائیلی می خواهیم تا این گونه فعالیت ها را متوقف کنند، اقداماتی که مغایر با قوانین بین المللی است.

رژیم تل آویو اعلام کرده است که این ساختمان ها به علت آنکه مجوز لازم از اسرائیل دریافت نکرده است، تخریب شده اند.

رژیم صهیونیستی افزود: هیچ درخواستی برای مجوز ساخت این زیرساختهای غیر قانونی به دست ما نرسیده است. از آنها خواسته شد تا برای ارائه درخواست خود به نهادهای قانونی اسرائیل مراجعه کنند ولی چنین اقدامی انجام ندادند.

روند سازش بین اسرائیل و فلسطین به رهبری آمریکا بیش از دو سال است که بن بست رسیده است. فرانسه ماه گذشته میزبان کنفرانس بین المللی بود تا این بن بست را از بین ببرد.

۳۰۰۳۰۰

کد خبر: 669215

وب گردی

وب گردی