برندسازی جایگاه‌های سوخت کلید خورد

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از دریافت مجوز برند سه شرکت پترو آیریک، پتران و هوا یار گاز برای احداث جایگاه‌های کوچک در کشور خبرداد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شانا، سید ناصر سجادی گفت: برندسازی جایگاه‌های سوخت با اعطای مجوز به این سه شرکت به طور رسمی وارد فاز عملیاتی شد.

وی با اشاره این‌که تاکنون٤٠ تقاضا برای دریافت برند دریافت کرده‌ایم، اظهارامیدواری کرد با نهایی شدن این سه برند تا پایان شهریورماه حداقل ١٠ برند کشوری برای ساخت جایگاههای کوچک معرفی شود.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با بیان این‌که این برندها در سطح کشور فعالیت خواهند کرد، افزود: پیش‌بینی شرکت پخش در مراحل اولیه صدور مجوز تا پایان شهریورماه ٦ برند بود که خوشبختانه با ارسال تقاضاهای جدید به کمیته ارزیابی این تعداد به ١٠ برند رسیده است که تا پایان نیمه نخست امسال مجوز دریافت خواهند کرد.

وی اظهار کرد: ٢ شرکت پترو آیریک و پتران در زمینه جایگاه‌های سوخت مایع و شرکت هوا یار گاز در زمینه سی ان جی فعالیت خود را به طور گسترده و رسمی آغاز خواهند کرد.

سجادی اعلام کرد: شرکت پترو آیریک در اصفهان ١٧ باب جایگاه تک سکو احداث کرده و با اخذ این مجوز تعداد دیگری از جایگاه‌های کشور را تحت پوشش قرار خواهد داد.

وی ادامه داد: شرکت پتران وابسته به شرکت سرمایه‌گذاری صنعت نفت در حال ساخت چند جایگاه در تهران است، همچنین شرکت هوا یار گاز در حوزه سی ان جی با اخذ مجوزهای لازم آغاز بکار خواهد کرد.

دستورعمل نحوه ارزیابی شرکتهای ‌صاحب صلاحیت معتبر (برند) برای توزیع فرآورده‌های نفتی و سی ان جی (هفتم اردیبهشت ماه) از سوی وزیر نفت به شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران برای اجرا ابلاغ شد.

هدف اصلی راه اندازی شرکتهای صاحب صلاحیت یا برند ارتقای رفاه، ایمنی و افزایش کیفیت خدمات قابل ارائه به مصرف‌کنندگان، ارائه خدمات بهتر و مطلوب تر در حوزه عرضه فرآورده‌های نفتی به مردم، حمایت از بخش خصوصی و ایجاد فضای رقابتی در کشور اعلام شد.

دستورعمل ارزیابی شرکتهای صاحب صلاحیت معتبر (برند) برای توزیع فرآورده‌های نفتی و سی ان جی در راستای اجرای بند «الف» سیاستهای وزارت نفت در موضوع پخش فرآورده‌های نفتی که در تاریخ ٢٦ مردادماه سال ١٣٩٤ به شرکت پخش ابلاغ شده بود، برای اجرا تهیه شده است.

براساس این دستورعمل شرکت صاحب صلاحیت یا برند، شرکتی است که مجموعه ای از جایگاههای عرضه فرآورده های نفتی و سی ان جی را تحت پوشش خدمات قرار می دهد که این کار می تواند از طریق ساخت جایگاههای جدید، خرید جایگاههای موجود یا فراهم آوردن خدمات مورد نظر در جایگاههای موجود بدون اصرار بر تجمیع مالکیت در آنها صورت پذیرد.

شرکت صاحب صلاحیت یا برند، وظیفه خرید و حمل سوخت از محل انبارهای اصلی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی و توزیع به موقع آن در جایگاههای تحت پوشش و همچنین مسئولیت کمیت و کیفیت عرضه فرآورده های نفتی و سی ان جی در هر جایگاه تحت پوشش را با رعایت استانداردهای مشخص شده بر عهده دارد.

داشتن حداقل ٦٠ نازل، کسب امتیازات لازم برای ایجاد برند و داشتن میزان مشخصی از سهام پتروشیمی و پالایشگاه‌ها از اصلی‌ترین ویژگی‌هایی است که وزارت نفت برای دادن مجوز برند برای فرآورده‌های مایع و سی ان جی تعیین کرده است.

601/401

کد خبر: 669238

وب گردی

وب گردی