خطیب جمعه تهران: آل سعود، داعش را تربیت و تقویت می کند

خطیب جمعه تهران گفت: آل سعود، داعش را تربیت و تقویت می کند و اکنون با پول خود چنین بلایی بر سر دنیای اسلام آورده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، آیت الله محمد امامی کاشانی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران افزود: آل سعود می گوید من خادم حرمین هستم، اما چه بلایی در نقاب خادم حرم بودن بر سر دنیا آورد، ببینید که امروز در یمن چه می کند؟، اما خدا چهره زشت آنها را نمایان کرد.
وی با اشاره به وضعیت فلسطین، لبنان، یمن، بحرین، سوریه و عراق اظهار داشت: آمریکا و صهونیست ها می خواهند دنیای اسلام را نابود کنند.
امام جمعه موقت تهران گفت: ناامنی های امروز جهان، ظلم، جنایت، تزویر، مکر و استثمارها را می بینید، خدای متعال این مسایل را به دست حضرت ولی عصر (عج) پایان خواهد داد.
آیت الله امامی کاشانی ادامه داد: خداوند وعده داده است که بر همه آشکار خواهد شد حق و راه چیست و چگونه باید حرکت کرد.
وی با اشاره به فرهنگ انتظار نیز یادآورشد: کاش دنیای اسلام همچون شیعه به امام عصر (عج) توجه می کرد البته تمام دنیای اسلام به قیام مهدی (عج) معتقد است اما اینکه امام عصر (عج) حاضر است و دنیا را رصد می کند مختص شیعه است البته عده ای از علمای اهل سنت هم با شیعه هماهنگ هستند.
امام جمعه موقت تهران تصریح کرد که مساله انتظار و ولایت فقیه سبب شده که ایران همچون جزیره امنی در دنیای اسلام باشد و کاش همه این انتظار را داشتند.
وی ادامه داد: به دنیای اسلام توصیه می کنم به روایات دقت کنند، موضوع انتظار را در مساجد و نماز جمعه ها مطرح و یک میلیارد و 700 میلیون مسلمان را به آینده مطمئن و امیدوار کنند.
آیت الله امامی کاشانی اضافه کرد: اگر چنین بود و مردم حجاز این عقیده را داشتند آل سعود نمی توانست اینگونه بر آنها حکومت کند، وقتی این اعتقادات نباشد، افرادی جانی و خائن بر ملت های مسلمان حکومت می کنند. این موضوع بسیار مهم است که جهان اسلام باید به سمت انتظار برود. ایران چنین است و شیعیان نقاط دیگر هم چنین هستند.
امام جمعه این هفته تهران در بخش دیگری از خطبه دوم با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی در کشورمان گفت: نباید اجازه تسلط بیگانگان را داد، اقتصاد همچون شاهرگ است، ملت مسلمان نباید فقیر و نیازمند باشد.
وی یادآورشد که بر اساس سیاست های اقتصاد مقاومتی باید از اسراف و تبذیر بپرهیزیم.
خطیب جمعه تهران در ادامه با اشاره به مصرف بیش از سرانه دنیا در انرژی و بخش های دیگر همچون برق یا نان در کشور گفت: باید به این نکته توجه کرد و صدا و سیما، دولت و مجلس باید در زمینه فرهنگ سازی برای جلوگیری از اسراف و ارایه آمارهای مربوط تلاش کنند تا مردم بدانند تا چه میزان در مصرف انرژی و منابع دیگر اسراف می شود به طور حتم این اقدام در جلوگیری از اسراف اثرگذار است.
امامی کاشانی افزود: امیدوارم جامعه ای قوی باشیم و بتوانیم با اقتصاد، اخلاق سالم و سیاست درست در برابر دنیا بایستیم، آن سیاستی که اسلام از آن با عنوان سیاست علوی نام برده است، امام (ره) تفسیر کرد و رهبر معظم انقلاب تنظیم کردند.
خطیب جمعه تهران با اشاره به ولادت امام رضا (ع) اضافه کرد: امروز که بیش از 12 قرن از آن زمان می گذرد، شخصیت امام رضا (ع) و همه ائمه در تاریخ درخشان است و بنی امیه و بنی عباس به زباله دادن تاریخ سپرده شده اند.

202

کد خبر: 669252

وب گردی

وب گردی