گدایان کدبانوی تهرانی /گرایش به مصرف موادمخدر و مشاغل خارج از عرف در انتظار زنان متکدی

با روی آوردن زنان به تکدی گری نقش آنان در خانواده و جامعه تحلیل رفته و آسیب های جبران ناپذیری را در پی دارد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان جعفر بای روان شناس و آسیب شناس خانواده، با بیان اینکه تکدی گری پدیده ای ست سازمان یافته که توسط مافیا و سازمان های زیرزمینی اداره می شود، گفت: ما با جامعه مهربانی روبرو هستیم که از حس ترحم به کودکان و زنان نهایت سوء استفاده انجام می گیرد و گرایش به تکدی گری را با محبت های نابه جا افزایش می دهد.

او افزود: در پشت صحنه مدیریت و هدایت این زنان و کودکان استفاده ابزاری از آن ها دیده می شود که این سوء استفاده آسیب های جبران ناپذیری در پی دارد.

بای در ادامه گفت: وقتی زنان به تکدی گری روی می آورند عزت نفس آن ها پایین آمده و به تبع آن شاهد گرایش به مصرف موادمخدر و مشاغل کاذب و خارج از عرف هستیم.

او افزود: این خانم ها در ایفای نقش زنانگی و مادری ناکام بوده و ضعیف هستند و هنگامی که زنان از نقش های مهم اجتماعی و رسالت و تکالیف سنگین فرهنگی و حتی اقتصادی خود باز بمانند لطافت زنانه آن ها رنگ باخته و آن ها را در ایفای نقش هایشان ناکام می کند.

بای در پایان با بیان این مسئله که در مرحله اول باید شبکه های زیر زمینی و مافیایی که از این اززنان سوء استفاده می کنند را شناسایی کنیم، گفت: ما می توانیم با آگاهی های رسانه ای در سطح جامعه و شناخت گسترده از این آسیب ها راهکارهای لازم را به این زنان بدهیم.

105105

کد خبر: 669257

وب گردی

وب گردی